کد خبر: 33558

واکنش جنجالی ستاره پرتغالی پس از تعویض

وقتی کریس عصبانی می‌شود

ستاره پرتغالی که روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و از روزهای درخشان خود فاصله دارد به‌شدت از اینکه توسط سرمربی تیمش تعویض شده عصبانی بود و مستقیما به رختکن رفت و خیلی زود هم ورزشگاه را ترک کرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، یوونتوس در دیداری حساس برابر میلان به زحمت سه امتیاز را از این حریف افول کرده گرفت و صدر جدول را از اینترمیلان پس گرفت، اما مهم‌ترین حاشیه این بازی تعویض کریس رونالدو در دقیقه 55 بازی بود. ستاره پرتغالی که روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و از روزهای درخشان خود فاصله دارد به‌شدت از اینکه توسط سرمربی تیمش تعویض شده عصبانی بود و مستقیما به رختکن رفت و خیلی زود هم ورزشگاه را ترک کرد. اتفاقی که اگر توسط بازیکن دیگری انجام می‌شد با جریمه‌های زیادی همراه بود اما برای کریس اوضاع متفاوت است و حتی از واکنش ساری پس از بازی مشخص بود که باشگاه برخورد سختی با این عکس‌العمل رونالدو نخواهد داشت.

دیبالا بهتر از رونالدو

این دومین بازی پیاپی است که سرمربی جدید یووه، ستاره تیمش را در نیمه‌دوم تعویض می‌کند. ابتدا چهارشنبه هفته پیش و در جریان دیدار بیانکونری مقابل لوکوموتیو مسکو در لیگ قهرمانان بود که ساری تصمیم گرفت پائولو دیبالا را در دقیقه 82 به جای رونالدو راهی میدان کند و البته در آن مسابقه واکنش ستاره پرتغالی به این شدت نبود. او پس از خروج از زمین چند جمله با مربی‌اش صحبت کرد و سپس روی نیمکت نشست. البته شاید اگر آن دیدار در مسکو برگزار نمی‌شد رونالدو همانند این دیدار راهی خانه می‌شد. تغییر ساری در آن مسابقه جواب داد و یووه گل دوم را زد و بازی را 2بر یک برد.یکشنبه شب اما دوباره رونالدو در ترکیب اصلی قرار گرفت و یکی از بدترین بازی‌های خود در سال‌های اخیر را ارائه کرد. درنهایت این بازی در دقیقه 55 ساری او را بیرون کشید و دیبالا را راهی زمین کرد که خود این مهاجم آرژانتینی تک‌گل بازی را به ثمر رساند و 3 امتیاز به حساب یووه واریز شد.

جالب اینکه آخرین بازی‌ای که رونالدو در جریان بازی موفق به گلزنی شده به هفت مسابقه قبل و به دیدار برابر بولونیا بر می‌گردد که یکی از دو گل تیمش را زد. او در هفته دهم لیگ نیز گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل جنوا را در دقیقه 6+90 از روی نقطه پنالتی زد.رونالدو در این فصل 6 گل برای یووه به ثمر رسانده که دو مورد آن از روی نقطه پنالتی بوده است. دیبالا هم اگر کمتر در ترکیب اصلی قرار گرفته اما پنج بار دروازه حریفان را باز کرده و به نسبت دقایقی که در ترکیب تیم حضور داشته عملکرد بهتری از خود ارائه کرده است.فابیو کاپلو، سرمربی سابقه یووه که این روزها به‌عنوان کارشناس شبکه اسکای اسپورت ایتالیا بازی‌های لیگ این کشور را تحلیل می‌کند، درباره حرکت رونالدو پس از تعویضش گفت: «کریس یک قهرمان بزرگ است و هیچ‌کس در این باره تردیدی ندارد اما در سه سال گذشته هیچ بازیکنی را نتوانسته دریبل کند. او در حال حاضر در اوج قرار ندارد و اینکه تعویض شود اتفاق عجیبی نیست. ساری احتیاجی به اینکه با این تعویض شخصیت یا شجاعتش را به کسی نشان بدهد، ندارد. اینکه او با مربی‌اش مشاجره کرده و روی نیمکت نمی‌نشیند اصلا رفتار خوبی نیست. او باید حتی زمانی که تعویض می‌شود هم مثل یک قهرمان رفتار کند، نه‌فقط وقتی اوضاع بر وفق مرادش است. رونالدو باید به هم‌تیمی‌هایش احترام می‌گذاشت و روی نیمکت می‌نشست. من اگر جای ساری بودم رفتار دیگری با او می‌کردم و به او می‌فهماندم که نباید به بقیه بی‌احترامی کند.»

تمجید ساری

اگرچه در ابتدا به نظر می‌رسید رونالدو به دلیل مصدومیت خودش درخواست تعویض کرده اما بعدا مشخص شد که او در آن صحنه به یکی از بازیکنان هم‌تیمی‌اش معترض بوده و مخاطبش کادر فنی تیم نبوده است. او از زمان حضورش در یووه دچار افول شده و همانند دوران طلایی حضور در رئال‌مادرید نتوانسته روند گلزنی‌هایش را ادامه دهد. حالا شاید به این نتیجه رسیده که انتخاب ایتالیا و بیانکونری برای ادامه فوتبالش اشتباه بوده و حتی شایعاتی مبنی‌بر احتمال جدایی‌اش در پایان فصل به گوش می‌رسد. شزنی، سنگربان لهستانی یووه اما از هم‌تیمی‌اش حمایت کرده و معتقد است هیچ نگرانی‌ای از بابت جدایی او وجود ندارد: «ما اصلا نگران نیستیم. هر بازیکنی وقتی در دقیقه 50 تعویض می‌شود ممکن است چنین واکنشی داشته باشد و این طبیعی است. او کمی از کوره در رفته بود و مشکل دیگری وجود ندارد. کریس در حال حاضر در اوج نیست اما نسبت به توانایی‌هایش تردیدی نداریم و به‌زودی همان رونالدوی سابق خواهد شد.»

خود رونالدو نیز روز گذشته با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: «بازی سخت و بردی مهم!» تا به نوعی نشان دهد که عصبانیتش پایان یافته و ظاهرا مشکلی با کادر فنی تیم ندارد. البته ساری هم پس از بازی رفتار مهاجم تیمش را به نوعی توجیه کرده و گفت:«باید از او تشکر کنیم که فداکاری کرد و با وجود اینکه آماده نبود تمام تلاشش را انجام داد. او در هفته‌های اخیر کمی از ناحیه زانو مشکل داشته و به همین دلیل نتوانسته نمایش خوبی داشته باشد.»

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها