کد خبر: 33529

روحانی:

پای هر میز مذاکره‌ای که به نفعمان باشد، می‌نشینیم

رئیس جمهور تأکید کرد: ما سر هر میز مذاکره‌ای که برای منافع ملت ضرورت داشته باشد، می‌نشینیم و گفتگو می‌کنیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه احیاء مستقیم و شروع عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد بافت با تأکید بر اینکه ایستادگی، مقاومت، صبر، تحمل، سختکوشی و در کنار آنها تعامل با دنیا با یکدیگر منافات ندارد، گفت: برخی تصور می‌کنند، اگر مقاومت کنیم با دنیا قهر هستیم و این در حالی است که ما اهل قهر نیستیم و برخی تصور می‌کنند که اگر با دنیا گفتگو کنیم به معنای سستی و از بین رفتن کارها است. اما نمی‌دانند که عدم گفتگو با دیگران در حقیقت همان منزوی شدن است.

رئیس جمهور افزود: مگر می‌شود کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و منزوی باشد. آنهایی که می‌گویند تعامل نکنیم در حقیقت در راستای خواسته دشمنان سخن می‌گویند چرا که این کار به معنای منزوی شدن است.

دکتر روحانی تأکید کرد: ما سر هر میز مذاکره‌ای که برای منافع ملت ضرورت داشته باشد، می‌نشینیم و گفتگو می‌کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قدرت دیپلماسی، علم و حرف زدن برای ما افتخار است، گفت: خداوند پیامبر اسلام(ص) را به این سفارش کرده که از طریق علم، درایت، منطق، حکمت و از راه پند و موعظه و مجادله‌ای که به بهترین شکل باشد، امور را به پیش ببرد.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت استفاده از حکمت، دانش و عقل، گفت: ما می‌توانیم با تلاش‌مان به همه اهداف دست پیدا کنیم و خط قرمز ما این است که حقوق و عزت ملی ما در مسیری که در آن حرکت می‌کنیم، محفوظ باشد، اما اینکه در چارچوب رسیدن به منافع و عزت ملی بخواهیم با کسی گفتگو کنیم، راهی است که اسلام و پیامبر برای ما ترسیم کرده است.

 

مرتبط ها