کد خبر: 33371

پایان هفته دهم؛ لیگ به خواب رفت

شهرخودرو، سرخابی‌ها را یک پله پایین آورد

شهرخودرو با برتری مقابل پارس جنوبی، سرخابی‌ها را که در رده‌های دوم و سوم قرار داشتند با یک رده سقوط مواجه کرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشور دیروز با برگزاری چهار بازی به پایان رسید تا همه منتظر اعلام فهرست تیم‌ملی برای بازی مقابل عراق در مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر باشند و لیگ هم تا سی‌ام ماه جاری به تعطیلات برود. در ادامه مروری می‌کنیم به چهار بازی پایانی هفته دهم لیگ برتر.

ماشین‌سازی تبریز 2- ذوب‌آهن اصفهان یک پای علیمنصور روی پوست موز!

در اولین بازی روز پایانی هفته دهم ماشین‌سازان در تبریز میزبان ذوب‌آهن بودند. ذوبی‌ها که هفته نهم را با برد مقابل شاهین شهرداری بوشهر به پایان رسانده بودند با این امید پا به میدان تبریز گذاشتند که با دومین پیروزی پیاپی از منطقه بحران خارج شده و شرایط خوب بر تیم‌شان حکمفرما شود. ذوبی‌ها خیلی زود و در دقیقه یک بازی توسط امیرارسلان مهری به گل رسیدند تا علیرضا منصوریان بیش از نفرات داخل زمین سر از پا نشناسد و به دقایق آتی مسابقه امیدوار باشد. بازی در پایان نیمه اول هم نتیجه‌اش برد تیم ذوب بود اما در نیمه دوم و درست زمانی که ذوب آماده می‌شد با سه امتیاز تبریز را ترک کند در دقیقه 85 توسط دوس‌سانتوس دروازه خود را بازشده دیدند بازی به تساوی کشیده شد. اما این پایان کار نبود و کامبک ماشین‌سازی در دقیقه 2+90 شکل گرفت و آنها با گل احمدرضا زنده‌روح بازی باخته را با پیروزی عوض کردند تا جایگاه علیرضا منصوریان بیشتر از پیش متزلزل شود.
شهرخودرو یک- پارس‌جنوبی جم صفر  خطر یحیی بیخ گوش قلعه‌نویی

تیم شهرخودرو که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سپاهان به‌شمار می‌رود برای اینکه شانس اول قهرمانی نیم‌فصل باشد به پیروزی در هفته دهم برابر پارس‌جنوبی جم نیاز مبرمی داشت؛ چراکه آنها یک بازی عقب‌افتاده داشتند و با 6 امتیاز از این دو مسابقه به صدر می‌رسند.پارس که نشان داده به این راحتی‌ها نمی‌بازد حریف ساده‌ای برای شاگردان یحیی نبود و این را در بازی هم نشان داد و توانست در نیمه اول حریف خود را در خانه متوقف کنند. این موضوع باعث شد شهرخودرو در نیمه دوم آهنگ تهاجمی‌تری به خود بگیرد اما تا دقیقه 78 آنها توفیقی از حملات خود به دست نیاوردند و بالاخره در این دقیقه توسط حسین مهربان موفق به بازکردن دروازه پارس شدند تا با خیال راحت تعطیلات را در رتبه دوم بگذرانند و منتظر برگزاری بازی عقب‌افتاده‌شان برای صدرنشینی باشند، البته سرخابی‌ها که در رده‌های دوم و سوم قرار داشتند را هم با یک رده سقوط مواجه کردند.

نفت مسجدسلیمان صفر- نساجی مازندران صفر آب از آب تکان نخورد

دو تیم میانی جدول رده‌بندی با امید اینکه بتوانند پیش از تعطیلات سر و سامانی به وضعیت خود بدهند پا به این مصاف گذاشتند. نماینده مسجدسلیمان این فرصت را داشت که با یک پیروزی خانگی به لطف تفاضل گل بهتر جای صنعت نفت را در جدول بگیرد و نساجی هم می‌توانست چند پله در جدول بالا بیاید؛ اما روند بازی نشان می‌داد که هر دو تیم از جایگاهشان راضی هستند و برای کسب سه امتیاز این بازی چندان به‌در و دیوار نزدند و در یک بازی سرد و کسل‌کننده به تساوی بدون گل رضایت دادند تا آب از آب تکان نخورد و هر دو تیم بدون تغییر جایگاه‌شان در جدول به تعطیلات بروند.

شاهین شهرداری بوشهر یک-گل‌گهر سیرجان یک شاهین در حسرت ماند

تیم محبوب بوشهری اصلا حال و روز خوبی ندارد و از همین حالا که به ثلث اول لیگ برتر رسیده‌ایم کاملا چهره یک تیم فانوس به دست را به خود گرفته و عزم جدی برای خروج این تیم از بحران دیده نمی‌شود. تیم سیرجانی هم دست‌کمی از شاهینی‌ها ندارد و با یک بازی کمتر و چهار امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و شاهین این شانس را داشت که با پیروزی در این بازی به اولین پیروزی فصل خود برسد و هم‌امتیاز گل‌گهر شود و سیرجانی‌ها هم برای فرار از منطقه خطر و اولین سه امتیاز فصل، میدانی بهتر از دیدار با شاهین نمی‌دیدند. بازی در نیمه نخست بدون گل به پایان رسید تا ته‌جدولی‌ها در 45 دقیقه اول زورشان به هم نرسد. در شروع نیمه دوم شاهین بالاخره یخ بازی را شکست و در دقیقه 49 توسط حسین مالکی به گل رسید تا به کسب اولین پیروزی فصل امیدوار شود، اما در دقیقه 89 مهرداد عبدی از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند تا شاهین بازهم در حسرت برد بماند و البته فاصله‌اش با گل‌گهر تغییری نکند.

* نویسنده: آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

مرتبط ها