کد خبر: 32749

میزبانی تاتنهام بحران‌زده از صرب‌ها در لیگ قهرمانان

شب سرنوشت‌ساز رئال در استانبول

رئال مادرید در حالی به جهنم استانبول وارد می‌شود که در ابتدای هفته برابر مایورکا شکست خورده و دوباره فشارها روی زیدان افزایش یافته است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،   هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود که دیدارهای شب نخست می‌تواند تاثیر زیادی در سرنوشت رئال مادرید و تاتنهام در این فصل داشته باشد. رئالی‌ها باید در استانبول به مصاف گالاتاسرای بروند و تنها به فکر برد برابر نماینده ترکیه هستند. تاتنهام هم پس از کسب دو نتیجه ضعیف مقابل المپیاکوس و بایرن مونیخ، در خانه میزبان ستاره‌سرخ بلگراد است و فینالیست سال قبل اگر می‌خواهد همچنان شانس صعود از گروه خود را داشته باشد باید در این دیدار به برتری برسد. البته هر دو تیم در دور برگشت فرصت جبران شروع ضعیف خود در این تورنمنت را دارند اما در شرایط کنونی به نظر می‌رسد بیشتر باید به فکر کسب رتبه دوم گروه خود باشند و صدرنشینی آنها در گروه‌های خود دور از انتظار به نظر می‌رسد.

بدون بیل و مودریچ

رئال مادرید در حالی به جهنم استانبول وارد می‌شود که در ابتدای هفته برابر مایورکا شکست خورده و دوباره فشارها روی زیدان افزایش یافته است. هر دو تیم به دنبال نخستین برد خود در مرحله گروهی هستند و نتایج مشابهی در دو مسابقه قبلی خود گرفته‌اند: «شکست برابر پاری‌سن‌ژرمن و توقف مقابل بروخه بلژیک. شاگردان زیدان فصل پیش برای نخستین بار از سال 2010 موفق نشدند در بین چهار تیم برتر اروپا قرار بگیرند و روند فعلی این تیم نیز نگران‌کننده است. سه شکست در پنج بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان برای فاتح 13 دوره این مسابقات روندی ناامیدکننده است. آنها طی این سه باخت حداقل سه گل خورده‌اند و اگرچه در ابتدای فصل به نظر می‌رسید کار سختی برای صعود از این گروه نسبتا آسان ندارند اما حالا وضعیت برایشان پیچیده شده است.

  دو تیم آخرین بار در سال 2013 در این ورزشگاه به مصاف هم رفتند که رئالی‌ها برتری قاطع 6 بر یک را کسب کردند اما اوضاع دیدار امشب کاملا متفاوت است. زیدان برای این دیدار نام گرت بیل و لوکا مودریچ را به دلیل مصدومیت از فهرست نفراتش خط زده و این دو به همراه ناچو و مارکو آسنسیو که مدت‌هاست دچار آسیب‌دیدگی هستند در مادرید مانده‌اند تا روند درمانی خود را طی کنند. بازگشت ادن هازارد، دنی کارواخال و تونی کروس می‌تواند خبر خوبی برای زیزو باشد.  گالاتاسرای در هفت بازی اخیر خود در لیگ بدون شکست بوده اما عادت آنها به کسب تساوی‌های زیاد باعث شده در رتبه چهارم جدول قرار گیرند. مهم‌ترین نگرانی فاتح تریم برای این دیدار مصدومیت رائامل فالکائو، ستاره کلمبیایی تیمش است که هنوز از مصدومیت آشیل رنج می‌برد و ممکن است به این دیدار هم نرسد.  در دیگر دیدار این گروه پاری‌سن‌ژرمن در بلژیک میهمان بروخه بلژیک است. نیمار که محرومیتش در لیگ قهرمانان به پایان رسیده به دلیل مصدومیت احتمالا این دیدار را از دست می‌دهد اما با بهبود آسیب‌دیدگی امباپه، این ستاره فرانسوی آماده بازگشت به میدان است.

 پوچتینو و مشکلاتش

پوچتینو در تاتنهام روزهای بسیار سختی را سپری می‌کند. تیم او نه در لیگ برتر و نه در اروپا نمایش درخشان فصل پیش را نداشته و در هر دو جام نتایج بدی گرفته است. اسپرز در بازی نخست خود در لیگ قهرمانان برتری 2 برصفر را با تساوی 2 – 2 عوض کرد و در دیدار خانگی مقابل بایرن هم شکست تحقیرآمیز 7 بر 2 را تجربه کرد. دو دیدار رفت و برگشت مقابل ستاره سرخ بلگراد می‌تواند تنها راه بازگشت آنها به این تورنمنت باشد. آنها این هفته در لیگ به زحمت برابر واتفورد به تساوی یک – یک رسیدند و فعلا در رده هفتم جدول قرار دارند. دو تیم پیش از این دو بار در فصل 1973-1972 در جام یوفا به مصاف هم رفتند که تاتنهام دیدار رفت در خانه را با دو گل برد و در بازی برگشت یک بر صفر در بلگراد باخت. بدبیاری‌های پوچتینو البته تنها به این نتایج محدود نمی‌شود و او دو هفته پیش هوگو لوریس، دروازه‌بان اصلی تیمش را نیز به دلیل شکستگی آرنج از دست داد و کریستین اریکسن هم در بازی‌های ملی مصدوم شد و گفته می‌شود به دیدار امشب نخواهد رسید.  ستاره سرخ هم در لیگ صربستان به یکه‌تازی خود ادامه می‌دهد و با 10 برد و تنها با یک باخت صدرنشین بلامنازع این رقابت‌هاست. آنها با برتری برابر المپیاکوس حالا یکی از مدعیان صعود از این گروه نیز هستند و با ادامه این روند می‌توانند یکی از شگفتی‌سازان این فصل باشند.

  بایرن مونیخ نیز در دیگر مسابقه گروه B در یونان رودرروی المپیاکوس قرار می‌گیرد و به دنبال جبران ناکامی ابتدای هفته برابر آکسبورگ و همچنین تثبیت صدرنشینی خود در این گروه خواهد بود. در گروه C منچسترسیتی که در گروه آسانی قرار گرفته میزبان آتالانتا خواهد بود و شاختاردونستک نیز در اوکراین با دیناموزاگرب دیدار می‌کند. 

یوونتوس، صدرنشین گروه D در خانه میزبان لوکوموتیو مسکو خواهد بود. این دیدار فرصت خوبی برای کریس رونالدو خواهد بود تا بتواند رکورد گلزنی خود در لیگ قهرمانان را باز هم افزایش دهد. اتلتیکو مادرید و بایر لورکوزن نیز دیگر مسابقه این گروه را برگزار می‌کنند.

مترجم:سیامک خاجی

مرتبط ها