کد خبر: 32069

سلطانی‌فر: اول تأمین اعتبار بعد کلنگ‌زنی

وزیر ورزش در مراسم کلنگ‌زنی خانه جوان شهرستان قاینات خراسان‌جنوبی به علت نبود اعتبار در سال جاری کلنگ این پروژه را بر زمین نزد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  فارس نوشت: مراسم کلنگ‌زنی سالن ۲۵۰۰ نفری شهر قاین ظهر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، فلاحتی نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم اظهار داشت: این طرح با مشارکت خیران، بخش خصوصی، بنیاد مستضعفان و اعتبارات ملی و استانی تا پایان دولت یازدهم احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود سلطانی‌فر افزود: سالن ورزشی چندمنظوره قاین با زیربنای دو هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۱۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان احداث می‌شود که هزینه دو سوم آن را دولت تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یک‌سوم هزینه ساخت این پروژه ورزشی در تعهدات اداره ورزش و جوانان، خیران شهرستان و بنیاد مسکن است، تصریح کرد: خرید زمین و ثبت اسنادی آن به ارزش یک میلیارد تومان توسط خیران انجام شده، عملیات فوندانسیون این پروژه تا پایان سال توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان صورت می‌گیرد و بنیاد مسکن نیز با پیگیری‌های فلاحتی نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی نسبت به خرید مصالح و یا واریز معادل وجه نقدی اقدام خواهد کرد.

کلنگ احداث خانه جوان قاینات بر زمین نخورد!

وزیر ورزش و جوانان که قرار بود در سفر خود به قاینات کلنگ احداث خانه جوان این شهرستان را نیز بر زمین بزند، به دلیل عدم تخصیص اعتبار مصوب، از زدن کلنگ پروژه امتناع کرد و یادآور شد: بنا نداریم پروژه‌ای را احداث و همچنین وعده‌ای به مردم بدهیم که فعلاً عملیاتی نیست.

سلطانی‌فر اعتبارات با بیان اینکه خانه جوان قاینات طرحی استانی و برای احداث آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است، گفت: ۷۵۰ میلیون تومان احداث آن را فرمانداری و مابقی هزینه از طریق اعتبارات اداره‌کل ورزش برای سال آینده تأمین خواهد شد.

وی نسبت به تأمین هزینه تکمیل ۱۱ پروژه‌ ورزشی خیرساز شهرستان قاینات قول مساعد داد و عنوان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل چمن مصنوعی شهدای قاین اختصاص می‌یابد.

وزیر ورزش و جوانان خواستار ارسال گزارش عملیات اجراشده چمن‌های مصنوعی شهرستان قاینات شد تا نسبت به فرش و نصب چمن بعد از زیرسازی، فنس‌کشی و جدول‌گذاری صورت گیرد.

سلطانی‌فر همچنین عصر امروز به عنوان وزیر معین خراسان‌جنوبی و جانشین رئیس فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به شهرستان خوسف سفر کرد و از پروژه اقتصاد مقاومتی کارخانه چدن این شهرستان بازدید کرد.

وی با اشاره به احداث این پروژه با مشارکت سرمایه‌گذار چینی و ایرانی گفت: هم‌اکنون ۶۰ نیروی چینی و ۱۰۰ نیروی ایرانی بومی خراسان‌جنوبی در این کارخانه مشغول به کار هستند که با اتمام طرح توسعه‌ای آن ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مرتبط ها