کد خبر: 27527

نماینده والیبال دانشگاه آزاد در یونیورسیاد 2019 در گفت‌وگو با«فرهیختگان»:

از قهرمانی دوره قبل دفاع می‌کنیم

دو ماه وقت داریم که تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم. ما هدف‌مان این است که از قهرمانی دوره قبل دفاع کنیم. کار بسیار دشواری است چون همه برای بردن قهرمان می‌آیند اما تلاش می‌کنیم تا این وظیفه را انجام دهیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محمد توسلی عضو جدید کمیته فنی باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده این دانشگاه در تیم والیبال دانشجویان اعزامی به مسابقات یونیورسیاد ایتالیا، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» پیرامون مواردی صحبت کرد که در ادامه  می‌خوانید.


 آقای توسلی خودتان را معرفی کنید.

من محمد توسلی هستم، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر تربیت بدنی واحد تهران مرکزی  و همچنین عضو جدید کمیته فنی باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی. همچنین نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در تیم والیبال اعزامی به یونیورسیاد 2019 ناپولی هستم و در این مسابقات حضور خواهم داشت.

 در دوره‌های قبلی دانشگاه آزاد اسلامی با تیم‌ها نماینده نمی‌فرستاد؟

بله و این نکته بسیار مهمی بود که از آن غفلت می‌شد. برای اطلاع آنهایی که از ظرایف ورزش دانشجویی بی‌اطلاع هستند، باید این نکته را عرض کنم که بدنه اصلی تمام تیم‌های ملی دانشجویی به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد اما همیشه موقع اعزام‌ها مسئولان و مربیان دانشگاه آزاد اسلامی را از فهرست‌ها خط می‌زنند. به همین خاطر است که امسال دانشگاه آزاد اسلامی به درستی تصمیم گرفته تا با هر تیمی که اعزام می‌شود نماینده‌ای اعزام کند.

 از روند اجرایی تمرینات و نحوه انتخاب نفرات صحبت کنید.

از چهارم تا هشتم اردیبهشت ما در خدمت مدعوینی بودیم که از کلان سیستم دانشگاهی کشور معرفی شده بودند. حدود 48 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، وزارت علوم و وزارت بهداشت به ما معرفی شدند که از آنها تست گرفتیم و 25 نفر را از بین آنها انتخاب کردیم تا در اردوهای بعدی حاضر شوند. از بین این نفرات نیز 9 نفر را انتخاب کردیم و این عزیزان با تعدادی بازیکن منتخب تیم‌های ملی پایه در اردوی مشترک دیگری حاضر خواهند شد و درنهایت از بین این نفرات 20 بازیکن انتخاب خواهند شد. دو ماه وقت داریم که تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم. ما هدف‌مان این است که از قهرمانی دوره قبل دفاع کنیم. کار بسیار دشواری است چون همه برای بردن قهرمان می‌آیند اما تلاش می‌کنیم تا این وظیفه را انجام دهیم.

برای تیم والیبال برنامه دارید؟

امکان دارد امسال در باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی تیم والیبال داشته باشیم. امکانش زیاد است و صحبت‌های اولیه با دکتر جوانمرد صورت گرفته اما هنوز برنامه‌ای قطعی نشده است. امکانش هست که امسال در سوپرلیگ یا لیگ دسته اول تیمداری کنیم. برنامه‌های خوبی برای موفقیت در فصل بعد داریم که البته هنوز قطعی نشده است.

لیگ‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است؟

یکی از مسئولیت‌هایی که من دارم، مسئولیت حوزه والیبال در سطح کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی است. ما سه لیگ در سطح کشوری داریم، لیگ دسته اول با حضور 10 تیم، دسته دوم با حضور 12 تیم و دسته سوم با حضور 16 تیم. امسال دسته‌های دوم و سوم را با هم ادغام کردیم تا رقابت بین تیم‌ها بیشتر شود. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم روی افزایش کیفیت این مسابقات نیز کار کنیم.

 

* نویسنده : هومن جعفری روزنامه‌نگار