کد خبر: 19764

توضیحات دانشگاه شهرکرد درباره خبر درگیری در سلف دانشگاه

در روزهای گذشته، خبری مبنی‌بر رخداد درگیری در سلف سرویس دانشگاه شهرکرد در برخی سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، حادثه برخورد پیمانکار سلف دانشگاه شهرکرد با یک دانشجو هنوز در صدر اخبار دانشگاهی قرار دارد؛ حادثه‌ای که یکی از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به کیفیت غذای سلف، وعده غذایی خود را به زمین می‌ریزد و پیمانکار سلف با وسیله‌ای که گفته می‌شود «کفگیر» بوده، به پشت دانشجو زده و او را زخمی می‌کند.

حالا دفتر رئیس دانشگاه توضیحاتی را درباره این حادثه ارسال کرده که در شرح این واقعه آمده است: «در روزهای گذشته، خبری مبنی‌بر رخداد درگیری در سلف سرویس دانشگاه شهرکرد در برخی سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر گردید.

دانشگاه شهرکرد جهت تنویر افکار عمومی و صیانت از مقام رفیع دانشجو و دانشگاه مطالب ذیل را در این‌باره اعلام می‌دارد: در شامگاه پنجشنبه 7/4/1397 درگیری لفظی پیرامون کیفیت غذای ارائه‌شده، بین یکی از دانشجویان و پیمانکار طبخ و توزیع غذای سلف‌سرویس رخ می‌دهد. متاسفانه این درگیری لفظی منجر به درگیری فیزیکی پیمانکار با دانشجوی مربوطه و ایجاد جراحت در ناحیه کتف راست دانشجو می‌شود. پرسنل معاونت دانشجویی و حراست دانشگاه به سرعت وارد عمل شده و به درگیری پایان بخشیده و اوضاع را به حالت عادی بازمی‌گردانند. بنا به دستور اکید   ریاست دانشگاه جناب آقای دکترسعید کریمی مبنی‌بر حفظ جایگاه دانشجو و دانشگاه، اقدامات ذیل در این‌باره با قید فوریت صورت پذیرفت: ورود پیمانکار خاطی تا اطلاع ثانوی به دانشگاه ممنوع اعلام گردید. به‌منظور احقاق حقوق دانشجوی مربوطه و جلوگیری از رخداد حوادث مشابه، شکایت حقوقی متقن و کاملی از پیمانکار به مراجع ذی‌صلاح تقدیم گردید. پرداخت کلیه مطالبات پیمانکار، منوط به تاییدیه حقوق دانشجو گردید.» در پایان این توضیحات تاکید شده دانشگاه از شأن دانشجو حمایت خواهد کرد. اما این حادثه یک حاشیه قابل‌توجه نیز داشت و آن همراهی مسئول حراست این دانشگاه با دانشجوی مضروب و پیگیری اتفاق صورت‌گرفته است. این مساله تا جایی قابل‌توجه شد که چند کانال دانشجویی این دانشگاه نقش حراست این دانشگاه را در پیگیری وضعیت این دانشجو مثبت عنوان کردند.