کد خبر: 196856

حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است

واکنش عراقچی به اقدام صهیونیست‌ها: پاسخ می‌دهیم

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس از جلسه با عباس عراقچی وزیر خارجه نقل کرد: حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه عباس عراقچی گزارشی از آخرین وضعیت تحولات منطقه از مقاومت و همین‌طور از شرارت‌های صهیونیست‌ها و نیز از سفر خودشان به برخی کشورهای منطقه ارائه کرد.  آقای عراقچی گفت که رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ ضربه شدیدی خورد و ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف خورد. اما صهیونیست‌ها اخبار آن را سانسور کردند. تلاش کردیم با هماهنگی میان میدان و دیپلماسی با شرارت‌های صهیونیست‌ها مقابله و مبارزه کنیم.

رضایی بیان کرد: وزیر خارجه گفت که هدف سفرهای منطقه‌ای ایجاد بازدارندگی سیاسی بود. ایشان اشاره‌ای به وضعیت مقاومت کردند و گفتند که روحیه رزمندگان مقاومت خوب است. مقاومت ضرباتی خورده است اما در حال بازسازی حزب‌الله پایگاه مردمی دارد و ازبین‌رفتنی نیست.  ایشان در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم. خواهان جنگ نیستیم و از جنگ فرار نمی‌کنیم. اما برای هر جنگی آماده هستیم. ایشان اشاره‌ای کردن به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشورمان و گفتند که حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد.

رضایی گفت: وزیر خارجه همچنین گزارشی از سفر اخیر به همراه رئیس‌جمهور به اجلاس بریکس و کازان روسیه ارائه دادند و دراین‌رابطه هم گفتند که یکی از تصمیمات بسیار درست دولت شهید رئیسی و وزارت خارجه در دوران شهید امیر عبداللهیان عضویت ایران در بریکس بود. در این جلسه وزیر خارجه گفت که در اجلاس اخیر بریکس تصمیم گرفته شد که عضو جدید وارد نشود. بلکه کشورهای متقاضی به‌عنوان شریک پذیرفته شوند. آرمان و هدف بریکس مخالفت با انحصار غرب و آمریکا و مقابله با یک‌جانبه گرایی و نیز تأکید بر چندجانبه‌گرایی و مشارکت جهانی و اصلاح نظامات جهانی بانک بریکس راه‌اندازی خواهد شد و بحث پول واحد بریکس هم مطرح است.

منبع: فارس

مرتبط ها