کد خبر: 196523

نشانه‌های مهم یک انتخاب

عصر پیتسو در استقلال

«همیشه غیر ممکن به‌نظر میاد تا وقتی که انجام می‌شه»‌‌ این سخن «نلسون ماندلا» را موسیمانه بعد از قهرمان کردن الاهلی مصر در لیگ قهرمانان آفریقا منتشر کرد. جمله‌ای که اعتماد استقلالی‌ها را به مربی به انگیزه او بیشتر می‌کند.

با اعلام باشگاه استقلال، پیتسو موسیمانه سرمربی این تیم شد. یک چهره بین‌المللی و فعال در سطح فوتبال دنیا با کاراکتر و کارنامه شناخته‌شده و مشخص که می‌تواند انتخاب امیدوارکننده‌ای باشد. اما در این مسیر موانع مهمی هم وجود دارد. اول، معضلات مدیریت باشگاه است که امروز اعتماد هواداران استقلال را از دست داده؛ با تصمیم‌های عجولانه و به دور از منطق فوتبال. دوم، شرایط تیم است که درگیر چالش‌های متعددی است. مدت‌هاست فوتبال باکیفیتی بازی نمی‌کند و غرق در فشارهای روانی، بحران را بغل کرده! همین چند عامل مسیر دشوار پیش‌روی پیتسو را بازنمایی می‌کند اما نشانه‌های مثبتی هم وجود دارد. 

اولین گفت‌گوی موسیمانه پیام‌های مهمی داشت. اینکه نسبت به تیم و مسیرش شناخت دارد و از توقع هواداران استقلال برای موفقیت آگاه است. از اعلام آمادگی‌اش برای کار و جام که نیازمند شاخصه‌های پراهمیتی است. بخش مهمی از آن‌ها در ساختن استقلالی با تفکری متفاوت تعریف می‌شود که این تیم‌سازی هزینه دارد و زمان‌بر است. هنر مدیریت می‌خواهد تا فرصت اجرای ایده‌های کادرفنی فراهم شود. سهم دیگری از آن هم در مدیریت توقعات از تیم فنی جدید است‌ که نباید انتظارات در هیاهوی بحران‌های باشگاه هرز برود. تیمی که امروز پیتسو تحویل گرفته در تمام سطوح دارای ایراد است که برطرف ساختن آن‌ها در یک شب ممکن نیست اما او می‌تواند روزهای بهتری را برای استقلالی‌ها بسازد.

استقلال درون و بیرون زمین کار دارد. ساختار دفاعی تیم متزلزل است و در فاز تهاجمی ایده‌‌های متنوعی برای رسیدن به گل وجود ندارد. سهم عمده‌ای از این مشکل فنی برای تمرین است؛ تیمی که از ابتدای فصل بدن‌ساز نداشته و افت بدنی بازیکنانش در بیشتر دقایق بازی حس می‌شود. این‌ها با تمرینات پرفشار و برنامه‌ریزی شده کادر جدید سخت، اما قابل‌حل است. هر چند استقلال برای بازگشت ذهنیت و کاریزمای برنده به تیم که از همه مهم‌تر است، به قدرت رهبری پیتسو بیشتر نیاز دارد. «همیشه غیر ممکن به‌نظر میاد تا وقتی که انجام می‌شه»‌‌ این سخن «نلسون ماندلا» را موسیمانه بعد از قهرمان کردن الاهلی مصر در لیگ قهرمانان آفریقا منتشر کرد. جمله‌ای که اعتماد استقلالی‌ها را به مربی به انگیزه او بیشتر می‌کند. اعتماد و صبر برای بازسازی و انقلاب در تیمی که شباهتی به استقلال ندارد. آن‌هم با مرد پرافتخاری که به تمام افتخارات ممکن در فوتبال آفریقا رسیده و با تجربه کار در آسیا می‌خواهد پای فوتبال استقلال امضا بزند

مرتبط ها