کد خبر: 196285

درباره پویانمایی «شنگول و منگول» که در جشنواره فیلم‌های کودک هم جایزه گرفت

بازگشت امامی به سینما

سارا امامی خواهر محمد امامی که پیش از این فعالیت سینمایی خاصی نداشت، به عنوان تهیه‌کننده مشترک این اثر (همراه با داریوش دالوند) معرفی شده. «شنگول و منگول» البته در سال‌های گذشته با تهیه‌کنندگی شرکت تصویرگستر پاسارگاد معرفی می‌شد که ریاست هیئت مدیره آن را محمد امامی بر عهده داشت و آثاری چون «شهرزاد» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» را ساخت.

مصطفی قاسمیان؛ فرهیختگان: محمد امامی سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده پرحاشیه سریال «شهرزاد» که از اردیبهشت ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به پرونده فساد در بانک سرمایه، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شده بود و در ماه‌های اخیر با یک پلتفرم جدید در آستانه بازگشت به عرصه نمایش خانگی دیده می‌شد، حالا با یک فیلم جدید، در یک قدمی بازگشت به سینما به نظر می‌رسد.

پویانمایی بلند «شنگول و منگول» که با نام «گولز» نیز شناخته می‌شود، در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز جایزه بهترین کارگردانی پویانمایی بلند را دریافت کرد. این فیلم که در دهه ۹۰ ساخته شده، تاکنون به نمایش عمومی نرسیده است.

در پوستر و اخبار رسمی پویانمایی «شنگول و منگول»، نام شرکت کارت گردشگری پارس به عنوان سرمایه‌گذار قید شده و روی پوستر آن نیز لوگوی پلتفرم شیدا به چشم می‌خورد.

در اتفاقی جالب توجه، سارا امامی خواهر محمد امامی که پیش از این فعالیت سینمایی خاصی نداشت، به عنوان تهیه‌کننده مشترک این اثر (همراه با داریوش دالوند) معرفی شده. «شنگول و منگول» البته در سال‌های گذشته با تهیه‌کنندگی شرکت تصویرگستر پاسارگاد معرفی می‌شد که ریاست هیئت مدیره آن را محمد امامی بر عهده داشت و آثاری چون «شهرزاد» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» را ساخت.

بازگشت امامی به سینما در حالی است که طی ماه‌های اخیر، نام او همراه با پلتفرم جدید «شیدا» به گوش می‌رسید؛ پلتفرم وی‌اودی که مدت‌هاست تولید آثار خانگی جدید مثل «بامداد خمار» و «پوکر» را آغاز کرده، ولی هنوز به انتشار آن‌ها نرسیده. از این پلتفرم به عنوان مقصد احتمالی سریال پرحاشیه و گران‌قیمت «سووشون» نیز یاد می‌شد که مدت‌ها از تولید آن می‌گذرد، ولی هنوز پخش نشده است.

کارت گردشگری پارس که به عنوان سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «شنگول و منگول» معرفی شده، شرکتی وابسته به بانک گردشگری است که توسط مهدی جهانگیری تأسیس شده. جهانگیری نیز البته در تأسیس این شرکت و بعضی فعالیت‌های اقتصادی دیگر خود با حواشی اقتصادی نیز مواجه شد و گاه کارش به دستگاه قضا افتاد. حال به نظر می‌رسد گروه امامی بعد از همکاری با بانک سرمایه که البته به فساد، محکومیت و زندان منجر شد، همکاری تازه‌ای را با بانک گردشگری آغاز کرده که در قدم اول با راه‌اندازی پلتفرم شیدا و سپس نمایش پویانمایی «شنگول و منگول» همراه بوده است. باید دید سرانجام این همکاری چه خواهد بود.

مرتبط ها