کد خبر: 196129

فدراسیون: طی 3 ماه هرکاری کردیم تا میزبانی را نگیرند!

پس از تیم ملی، استقلال-النصر هم در کشور ثالث؟

یک مقام مسئول در فدراسیون به «فرهیختگان» گفت: «در این 3 ماه هرکاری کردیم تا میزبانی را از ایران نگیرند اما درنهایت این اتفاق افتاد و حالا هم باید تا 24 ساعت از ابلاغ نامه، کشور ثالث برای میزبانی از قطر را معرفی کنیم. ما همه تلاش خود را کردیم اما درنهایت باز هم میزبانی را از ما گرفتند.»

فرهیختگان: سرانجام اتفاقی که نباید رخ می‌داد، به وقوع پیوست و درحالی‌که پیش از این خبر داده بودیم احتمالا دوشنبه هفته جاری با اتفاقاتی برای فوتبال ایران همراه خواهد شد، این امر رخ داد و صبح دیروز خبر سلب میزبانی از تیم ملی ایران برای دیدار با قطر از هفته سوم مقدماتی جام جهانی 2026 توسط فیفا که رونوشتی از آن برای کنفدراسیون آسیا ارسال شده بود، توسط ایمیلی به فدراسیون فوتبال ابلاغ شد.

این در حالی است که فدراسیون ایران بعد از اینکه ورزشگاه آزادی مورد بازسازی قرار گرفته و پروسه آن به طول انجامید، با تجهیز و تکمیل سایر ورزشگاه‌ها مانند شهرقدس، تختی، فولادشهر و ورزشگاه امام رضای مشهد همه تلاش خود را در ماه‌های اخیر به خرج داد تا میزبانی رقابت‌های ملی و باشگاهی از کشورمان سلب نشود اما درنهایت به خاطر شرایط حاکم بر منطقه و برهم خوردن روال طبیعی پروازهای بین‌المللی، این میزبانی از تیم ملی گرفته شد تا به نظر برسد این امر پیش‌درآمدی باشد بر گرفته شدن میزبانی از تیم‌های باشگاهی در رقابت‌های نخبگان و لیگ قهرمانان2 آسیا!

این در شرایطی است که در این مدت نماینده هند برای انصراف از سفر به تبریز با حکمی قاطع از سوی کنفدراسیون آسیا مواجه و از مسابقات کنار گذاشته شد. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد در آستانه بازی استقلال و النصر عربستان، لابی سعودی‌ها که اسپانسر اصلی AFC به شمار می‌روند و بخش عمده مخارج این کنفدراسیون را پرداخت می‌کنند، باعث شد درنهایت میزبانی از ایران گرفته شود تا این امر آب سردی باشد بر پیکر فوتبال ایران و به‌خصوص فدراسیون فوتبال.

در همین زمینه نیز یک مقام مسئول در فدراسیون به «فرهیختگان» گفت: «در این 3 ماه هرکاری کردیم تا میزبانی را از ایران نگیرند اما درنهایت این اتفاق افتاد و حالا هم باید تا 24 ساعت از ابلاغ نامه، کشور ثالث برای میزبانی از قطر را معرفی کنیم. ما همه تلاش خود را کردیم اما درنهایت باز هم میزبانی را از ما گرفتند.»

همه اینها درحالی است که دیدار تیم‌‌های فوتبال استقلال ایران و النصر عربستان از هفته سوم رقابت‌های لیگ نخبگان قرار است اول آبان به میزبانی استقلالی‌ها در ورزشگاه شهرقدس برگزار شود اما طبق برخی اخبار، فدراسیون فوتبال عربستان به خاطر اوضاع فعلی منطقه از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده تا این دیدار در کشور ثالث برگزار شود!

مرتبط ها