کد خبر: 195884

منصور رشیدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مدیریت ضعیف، استقلال را به این روز انداخت

منصور رشیدی، دروازه‌بان سابق و مربی فوتبال ایرانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: استقلال نیاز به تزریق آرامش و تمرکز دارد.

منصور رشیدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره عملکرد استقلال در دیدار مقابل السد و اینکه سیدحسین حسینی که در فصل قبلی دستکش طلایی را به دست آورد، تا چه اندازه در این شکست تاثیرگذار بود، اظهار داشت: «قبل از اینکه جواب این سوال را بدهم باید به این نکته اشاره کنم که به خاطر حضور در مراسم استقبال از آقای مهاجرانی در شهر قم متاسفانه نتوانستم بازی استقلال مقابل السد را به صورت مستقیم تماشا کنم و بعدا خلاصه این دیدار را دیدم. بنابراین شاید درست نباشد بخواهم به صورت کارشناسی درباره این دیدار صحبت کنم چون همه لحظات آن را تماشا نکردم. البته در همان لحظه، صحنه گل اول السد را که روی دفع حسینی به ثمر رسید، تماشا کردم.»
وی درخصوص اینکه چطور می‌شود یک دروازه‌بان که طی یک سال کمترین گل را دریافت کرده و بهترین دروازه‌بان فصل شده، در سال بعد تا این اندازه متزلزل ظاهر ‌شود، گفت: «در هر صورت همین سال گذشته هم خط دفاعی استقلال آن‌طور که باید و شاید منسجم و مستحکم نشان نداد و بعضا ضعیف بود و چه بسا در بسیاری از هفته‌ها هم همین حسینی عامل اصلی موفقیت بود. این درحالی است که قرار بود در خط دفاعی استقلال تجدیدنظری صورت گیرد تا با اضافه کردن نفراتی، استحکام و ثبات دوباره به این خط برگردد. در این بین زکی‌پور و رضاییان هم به تیم اضافه شدند که تا حدی این موضوع باعث شد تا شرایط خط دفاعی بهتر شود اما نکته مهم به اشکال و ضعفی برمی‌گردد که در خط دفاعی هنوز هم وجود داشته و ترمیم نشده است. با این حال حسینی روی این صحنه صددرصد اشتباه کرد اما به هر حال او شاگرد من بوده و از انتقادها ناراحت نمی‌شود. این همه پارسال از او تعریف تمجید کردیم اما در استقلال امسال نه‌تنها حسینی بلکه هیچ‌کدام از بازیکنان این تیم نتوانسته‌اند عملکرد فصل گذشته خود را دوباره بروز بدهند.»
رشیدی درباره نقطه‌ضعف بعدی استقلال در مسابقه‌های این تیم گفت: «پارسال خط حمله استقلال جان لازم را نداشت و کسی نبود تا به حملات این تیم سر و شکل بدهد. این درحالی است که تا همین چند سال پیش بازیکنانی مانند دیاباته، قایدی و محبی در این پست برای استقلال بازی می‌کردند. این نفرات، عالی و خطرناک برای هر تیمی به شمار می‌رفتند اما با جدا شدن این نفرات، ببینید چه کسانی به خط حمله اضافه شدند؟ بلانکو، رمضانی و... که نفرات سرزنی‌اند اما هیچ‌گاه مثل قایدی و محبی و حتی دیاباته تکنیکی و طراح نیستند و همین عوامل باعث شدند تا این دو سال استقلال در خط حمله هم با مشکلاتی مواجه شود.»
پیشکسوت استقلال درباره اینکه با وجود مشکلات در خط دفاعی اما این تیم در فصل گذشته عنوان بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داد گفت: «اگر حسینی نبود شاید همان هفته‌های ابتدایی استقلال از کورس خارج می‌شد. این بازیکن در هر بازی فقط چند تک به تک را مهار می‌کرد و عملکرد خوبی داشت و اگر نبود در هر بازی استقلال سه چهار گل دریافت می‌کرد. از لحاظ روحی و روانی هم این گلر روزهای خوبی را سپری می‌کرد اما فکر می‌کنم جنگ و دعوای بین مدیریت و سرمربی باعث شد تا درنهایت استقلال به این روز بیفتد. واقعا هم نفهمیدیم برای چه این اتفاقات افتاد و هیچ‌کس هم در این خصوص شفاف‌سازی نکرد و اعلام نکردند مشکل و درد آنها چیست.» وی افزود: «با همه این تفاصیل اما خط دفاعی و حسینی در فصل گذشته عالی کار کردند و درنهایت هم بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دادند اما اینکه چرا استقلال و این بازیکنان ازجمله حسینی به این حال و روز افتاده‌اند، به نظر می‌رسد برخی سوءمدیریت‌ها و تدابیر اشتباهی که از سوی مدیران استقلال در این چند سال شکل گرفت، باعث شد بازیکنان از لحاظ روحی و روانی با مشکلات زیادی مواجه شده و درنهایت هم استقلال به این روز بیفتد. من احتمال می‌دهم این تیم و حسینی از لحاظ روحی و روانی به دلیل مدیریت ضعیفی که در این فصل شکل گرفت، به هم ریخته‌اند و درنهایت هم کار به جایی رسیده که این تیم از سه بازی اخیر خود در ایران و آسیا تنها به یک مساوی رسیده و دو دیدار حساس و حیاتی را از دست بدهد. اگر مدیریت درستی شکل می‌گرفت قطعا می‌توانستند تیم را به بهترین شکل آماده کرده و حاشیه را از تیم دور کنند.»
گلر اسبق استقلال تاکید کرد: «مشکلات پیرامونی استقلال در این مدت حل نشد و به امسال کشید و درنهایت باعث شد تا جواد نکونام از این تیم استعفا داده و جدا شود و حالا هم مشخص نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد اما هرچه که هست فارغ از همه این مسائل و نتایج به دست آمده، استقلال نیاز به آرامش دارد و باید در آرامش و تمرکز برای این تیم تصمیم‌گیری کرد. نه در لیگ برتر کار تمام شده و نه در لیگ نخبگان، ضمن اینکه در لیگ نخبگان وضعیت این تیم بد نیست و می‌توان به روزهای روشن آینده در آسیا امیدوار بود. اما در هر صورت باز هم تاکید می‌کنم که این تیم نیاز به آرامش دارد. ضمن اینکه از لیگ برتر هم پنج هفته سپری شده و این تیم می‌تواند با جبران امتیازات از دست رفته دوباره به جمع مدعیان بازگشته و مدعی قهرمانی شود.» رشیدی گفت: «نکته مهم در عملکرد استقلالی‌ها در رقابت‌های اخیر این بود که این تیم تمرکز و آرامش لازم را برای ارائه یک نمایش جذاب و تماشاگرپسند نداشت و انگار ذهن این بازیکنان در جای دیگری گم شده بود. حالا هم به نظر می‌رسد برای اینکه این تیم دوباره روزهای روشن آینده را ببیند، باید ابتدا آرامش و تمرکز را به این تیم تزریق کرد تا این تیم بتواند در رقابت‌های داخلی و آسیایی موفق شود.»

مرتبط ها