کد خبر: 195819

فدراسیون فوتبال امروز «اختیاردار» تیم امید می‌شود

عبدی و تیمش دوباره یک رده بالا می‌روند؟

با اظهارات اخیر دنیامالی، وزیر ورزش که گفته بود: «اختلافی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بوده است که برای برطرف کردن این اختلاف تلاش کردیم و فدراسیون فوتبال مسئول رسیدگی به تیم ملی امید است»، به نظر می رسد این مسأله به انتهای خط رسیده و از این پس قرار است فدراسیون فوتبال در کنار حمایت‌های معنوی کمیته، به صورت کلی و دائمی تمامی مسائل با تیم امید را در اختیار گرفته و سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌ها در این باره به فدراسیون واگذار شود.

چالش ناتمام بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بر سر تیم ملی امید تا به امروز ادامه داشته؛ هر‌چند به نظر می‌رسد این مسأله صبح امروز برای همیشه به پایان برسد. آذر ماه سال گذشته مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک از واگذاری اختیارات تیم امید به طور کامل به فدراسیون فوتبال خبر داده و در پایان نشست هیأت اجرایی گفته بود‌: «در مورد تیم فوتبال امید، اختیارات این تیم به فدراسیون فوتبال تفویض شده است. این فدراسیون مانند دیگر فدراسیون‌ها می‌تواند در مورد رشته‌های مورد حمایت خود تصمیم بگیرد.»

این در حالی است که بعد از افتضاح رقم‌خورده همراه با تیم ملی امید در رقابت‌های انتخابی المپیک و بعد از آن در بازی‌های آسیایی این بحث مطرح شد که از بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال باید یکی از این دو نهاد به طور کامل اختیارات این تیم را عهده‌دار شود تا تعارض منافع و تداخل وظایفی در این خصوص پیش نیاید. اتفاقی که در هر دوره یکی از عوامل اصلی ناکامی امیدها به شمار رفته و هر بار مانع از صعود این تیم به المپیک شد.
البته در سالیان گذشته نیز هر بار کمیته ملی المپیک با حمایت ضمنی از فدراسیون در خصوص انتخاب‌هایش برای نیمکت این تیم، در عمل با دخالت در مسائل دیگر مثل انتخاب مدیر یا سیاستگذاری و راهبردهای اصولی در تعارض و مقابله با فدراسیون برآمد و به نظر می‌رسید با تداوم این سیاست همچنان این تیم مثل ادوار قبلی ناکام بماند.

با همه این تفاصیل اما با اظهارات اخیر دنیامالی، وزیر ورزش که گفته بود: «اختلافی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بوده است که برای برطرف کردن این اختلاف تلاش کردیم و فدراسیون فوتبال مسئول رسیدگی به تیم ملی امید است»، به نظر می رسد این مسأله به انتهای خط رسیده و از این پس قرار است فدراسیون فوتبال در کنار حمایت‌های معنوی کمیته، به صورت کلی و دائمی تمامی مسائل با تیم امید را در اختیار گرفته و سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌ها در این باره به فدراسیون واگذار شود.

فدراسیون در هر صورت در این مورد شنیده می‌شود قرار است هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک که در نشست صبح امروز خود بحث و تصمیم‌گیری برای تعیین‌تکلیف تیم فوتبال امید را در دستور کار خود قرار داده است، در این مورد به تعیین‌تکلیف پرداخته و جزئیات این مسأله را با تفویض اختیار تصمیم‌گیری برای تیم ملی امید به فدراسیون فوتبال مصوب کند. همچنین شنیده می‌شود حسین عبدی، سرمربی فعلی تیم ملی جوانان از شانس زیادی برای سرمربیگری تیم ملی امید برخوردار است.

مرتبط ها