کد خبر: 195694

تغییر در خط حمله برای مصاف با حریف ازبک

خواسته گاریدو از پرسپولیسی‌ها: دربی را فراموش کنید

گاریدو در تمرین روز گذشته تیمش از شاگردانش خواست دربی را با همه اتفاقاتی که در آن رخ داد به فراموشی بسپارند؛ چراکه این مسابقه به تاریخ پیوست. تاکید گاریدو به سرخپوشان این بود که بازی با پاختاکور حساس‌ترین بازی آنها تا اینجای فصل است؛ چراکه لیگ نخبگان را با باخت شروع کرده‌اند و تحت هر شرایطی باید با شکست دادن پاختاکور شرایط خودشان را در جدول مسابقات بهبود ببخشند.

شاگردان خوان گاریدو بعد از برد شیرینی که در دربی 104 داشتند روز پنجشنبه را به استراحت پرداختند و از روز گذشته برای بازی با پاختاکور ازبکستان در لیگ نخبگان آسیا استارت زدند. دیداری که قرار است روز دوشنبه این هفته در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود. در حال حاضر امید عالیشاه مصدوم جدید پرسپولیس است که شانس بسیار کمی جهت همراهی سرخپوشان برای بازی آینده این تیم دارد.
همچنین مرتضی پورعلی‌گنجی که همچنان در زانوی خود درد را احساس می‌کند و شرایط حضور در تمرینات گروهی تیمش را پیدا نکرده است. اما اوستون اورونوف دغدغه اصلی کادرفنی پرسپولیس است که شرایطش از سوی کادر پزشکی سرخپوشان خوب توصیف شده و اگرچه روز گذشته به‌طور اختصاصی کار کرده اما به نظر می‌آید این ستاره ازبک بتواند امروز درکنار سرخپوشان به تمرین بپردازد. از آنجا که حریف هفته دوم لیگ نخبگان تیمی از ازبکستان است، طبیعتا حضور اورونوف برای همراهی سرخپوشان در این بازی حائز اهمیت است. 

گاریدو در نظر دارد به‌زودی تیمش را با دو مهاجم راهی میدان کند. البته در بازی‌های اخیر امید عالیشاه و وحید امیری نفراتی بودند که نزدیک به علیپور بازی می‌کردند اما با آماده شدن ژوائو شرایط فرق خواهد کرد و او درکنار علیپور به میدان خواهد رفت. اتفاقی که ممکن است در بازی با پاختاکور رخ دهد. پرسپولیس سال‌ها بود که بعد از جدایی مهدی طارمی و گادوین منشا با تک‌مهاجم بازی می‌کرد. هم منشا و هم طارمی زوج ایده‌آل برای علیپور بودند، از این جهت که قدرت مانور با توپ و فضا‌سازی و ارسال پاس‌های کوتاه و دقیق را برای بازیکن یا بازیکنان کناری خود داشتند.
حالا پرسپولیس بعد از چندسال صاحب مهاجمی شده که بازی با توپ و بدون‌توپ را خیلی‌خوب بلد است و از این رو می‌تواند یک زوج ایده‌آل برای علیپوری باشد که به‌خاطر دوندگی زیاد و جاگیری‌های خوبش همیشه در اطراف و داخل محوطه جریمه حریفان حاضر است. با شرایط موجود احتمالا پرسپولیس را در بازی‌های آتی تیمی تهاجمی‌تر ببینیم. در این بین بازیکنانی مثل آل‌کثیر، صادقی و سلمانی هم برای اینکه بتوانند در پازل تاکتیکی گاریدو جایی داشته باشند باید چه از لحاظ آمادگی و چه رفتاری کیفیت خود را بالاتر ببرند. 

شکست استقلال در دربی باعث شد این تیم دچار حواشی زیادی شود و اعتراض هوادارانش را پشت خود ببیند. در سوی دیگر بازیکنان و مربیان پرسپولیس از سوی هواداران این تیم مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند. درواقع دو شرایط کاملا متفاوت را در پرسپولیس و استقلال بعد از دربی شاهد بوده‌ایم و در چنین شرایطی هر دو باید روز دوشنبه در لیگ نخبگان به میدان بروند.
در همین راستا گاریدو در تمرین روز گذشته تیمش از شاگردانش خواست دربی را با همه اتفاقاتی که در آن رخ داد به فراموشی بسپارند؛ چراکه این مسابقه به تاریخ پیوست. تاکید گاریدو به سرخپوشان این بود که بازی با پاختاکور حساس‌ترین بازی آنها تا اینجای فصل است؛ چراکه لیگ نخبگان را با باخت شروع کرده‌اند و تحت هر شرایطی باید با شکست دادن پاختاکور شرایط خودشان را در جدول مسابقات بهبود ببخشند. از این رو گاریدو از بازیکنان خود خواست همه تمرکزشان را روی بازی دوشنبه قرار دهند و تلاش کنند از این بازی هم به سلامت عبور کنند. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید

مرتبط ها