کد خبر: 195414

این تیم دفاع ندارد

دفاع استقلال؛ پنیر سوئیسی!

مدافعان استقلال در جایگیری بی‌دقتند، به اندازه کافی سختگیر نیستند و خط دفاعی آبی‌ها رهبری ندارد که به عقب زمین نظم بدهد. اما مهم‌ترین ایراد، دفاع تیمی است که در پایین‌ترین سطح ممکن انجام می‌شود.

فرهیختگان: تیمی که از ۴ بازی ۵ امتیاز گرفته، قطعا ایراد دارد. بخشی از آن را می‌توان به تغییرات گسترده ربط داد و به گذشت زمان سپرد که با فرصت بیشتر به تیم برطرف شود اما سهمی از آن محصول رویکرد کادرفنی است که ‌قابل‌نقد است؛ مثل ساختار دفاعی استقلال که هیچ شباهتی به دژ مستحکم فصل‌گذشته ندارد و این از توالی از دست دادن امتیازات برای آبی‌ها تلخ‌تر است.

سید حسین حسینی در ۴ بازی ابتدایی لیگ موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده، روی چند گل از ۶ گلی که دریافت کرده نیز مقصر بوده است، اما در کنار این اشتباهات فردی، خط دفاعی استقلال در این فصل ایرادات بنیادی دارد که بیشتر محل بحث است. 

مدافعان استقلال در جایگیری بی‌دقتند، به اندازه کافی سختگیر نیستند و خط دفاعی آبی‌ها رهبری ندارد که به عقب زمین نظم بدهد. اما مهم‌ترین ایراد، دفاع تیمی است که در پایین‌ترین سطح ممکن انجام می‌شود. درصورت برطرف نشدن این ایرادات استقلال نکونام در ادامه برابر تیم‌های باکیفیت‌تر با چالش‌های جدی‌تری روبه‌رو خواهد شد.

تیم نکونام در فصل گذشته در ۳۰ بازی ۱۵ گل خورد و حالا در ۴ مسابقه ۶ بار دروازه‌اش را برابر حریفان باز شده می‌بیند؛ این یعنی ۴۰ درصد! که بی‌شک در آینده برای لیگ الیت و بازی‌های داخلی آماری نگران‌کننده خواهد بود.

مرتبط ها