کد خبر: 195261

در پی انفجار پیجرها در لبنان اعلام شد

بیانیه گروه‌های مقاومت در حمایت از حزب‌الله

گروه‌های مقاومت فلسطینی و عراقی حمایت خود را از مقاومت لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کردند.

 در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام پیجر در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت و براساس آخرین آمار، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختربچه شهید و ۲ هزار و ۷۵۰ لبنانی زخمی شده‌اند.

جنبش حماس: این انفجارها در چارچوب جنایات دشمن صهیونیست که تحت حمایت آمریکا انجام می‌شوند صورت گرفت
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب اعلام کرد که این عملیات تروریستی، در چارچوب تجاوزات همه جانبه دشمن صهیونیستی علیه منطقه تحت حمایت‌های آمریکا صورت گرفته است.
در ادامه بیانیه‌ای حماس آمده است: اقدام دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن شهروندان لبنانی و مراکز غیرنظامی و خدماتی از طریق منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف که به شهادت ۹ نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شد، بشدت محکوم است و تاکید می کنیم که این جنایت همه قوانین و عرف بین‌الملل را نقض کرده و ما دولت رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای این جنایت خطرناک می‌دانیم.
در این بیانیه تأکید شده است که ادامه جنایات دشمن تنها شکست و ناکامی بیشتر را برای رژیم اشغالگر به ارمغان می‌آورد.
حماس افزود: ما جهاد و جانفشانی‌های برادرانمان در حزب الله و عزم آنان بر ادامه حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در غزه را می‌ستاییم و همبستگی کامل خود را با ملت لبنان و برادرانمان اعلام می‌داریم و به خانواده‌های قربانیان این جنایت صمیمانه تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان هم شفای عاجل مسئلت داریم.
این جنبش تاکید کرد که جنایات دشمن صهیونیستی هرگز اراده ملت‌های آزاده ما را تضعیف نمی‌کند و عزم مبارزان مقاومت را در هم نمی‌شکند.

جنبش جهاد اسلامی: جنایت امروز صهیونیست‌ها که غیرنظامیان را هم در خانه‌هایشان هدف قرار داد یک جنایت جنگی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم عملیات خائنانه سرویس‌های رژیم صهیونیستی با منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی را جنایت جنگی توصیف کرد که با نیت خیانت‌آمیز به تعداد زیادی از غیرنظامیان در داخل خانه‌هایشان خسارات زیادی وارد کرد.
این جنبش اعلام کرد توسل دشمن به این گزینه، حتی اگر می‌خواست (این جنایت) در چارچوب جنگ فکری و جنگ روانی باشد، نشان دهنده میزان سرخوردگی و کمبود گزینه‌هایی است که پس از تحمل ضرباتی از سوی جبهه‌های حمایت از ملت فلسطین دریافت کرده است.
جهاد اسلامی اعلام کرد: ما اطمینان کامل داریم که مقاومت اسلامی در لبنان و سوریه قادر است این ضربه خائنانه و عواقب آن را به سرعت مهار کند و به تناسب ابعاد جنایت و هدف قرار دادن غیرنظامیان در داخل خانه‌هایشان به‌ویژه خانواده‌های مقاومت، به دشمن پاسخ دهد.

کتائب حزب‌الله عراق: آماده ارسال تجهیزات و نیرو به لبنان هستیم
گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به انفجار‌های بیروت توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم نتوانسته است در بیش از ۱۱ ماه گذشته با نیرو‌های حزب‌الله لبنان مقابله کند.
همین مسئله باعث شده است که رژیم صهیونیستی در راستای تمایلات جنایتکارانه خود، مردم لبنان را در یک محیط غیرنظامی هدف قرار دهد؛ حملاتی که نشانگر خبث طینت و پستی دشمن و شکست آن مقابل نیرو‌های میدانی حزب الله است.
جنایت مذکور علیه مردم لبنان باعث خواهد شد حامیان محور مقاومت همگی بسیج شوند و برادران حزب‌الله بیش از هر زمان دیگری قدرتمند شوند؛ لذا رژیم صهیونیستی به خاطر اقدام خود هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.
ما آماده‌ایم که تمامی امکانات خود را در اختیار برادران لبنانی خود قرار دهیم. ما آماده‌ایم که نیرو‌های خود را به لبنان بفرستیم و از حزب‌الله در سطوح فنی و لجستیکی حمایت کنیم.

مرتبط ها