کد خبر: 195241

سریال‌های نمایش خانگی در صفحه اختصاصی ساترا نمایش داده می‌شوند

به نفع تلوبیون یا نمایش خانگی؟

تکلیف مخاطبان سریال‌های نمایش خانگی در تلوبیون چیست و بعد از پخش آمار تعداد مخاطبان قرار است به نفع تلوبیون باشد یا سکویی که اثر از آن به نمایش درآمده است؟

روز گذشته پیمان جبلی رئیس صداوسیما در نمایشگاه رصتا درباره قابلیت نسبتا جدید تلوبیون توضیح داد. به گفته او تلوبیون می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا مخاطبان علاوه بر برنامه‌های رسانه ملی، امکان تماشای محتوای پلتفرم‌های نمایش‌خانگی را هم در این بستر داشته باشند.

چندی پیش سعید مقیسه رئیس ساترا در گفت‌وگوی اختصاصی با فرهیختگان هم درباره این قابلیت جدید تلوبیون توضیح داد و گفت: «زمانی که صفحه ساترا در تلوبیون رونق بگیرد مخاطبان می‌توانند ببینند چه محتوایی از نظر ما مورد تایید است. دلیلش هم این می‌تواند این باشد که ما نسخه‌ای از آثار را در صفحه اختصاصی ساترا در تلوبیون منتشر می‌کنیم که می‌دانیم سالم و برای تماشای خانواده مناسب است.»

خبر فراهم شدن امکان انتشار محتوای سکوها در تلوبیون ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ اعلام شده بود و باتوجه به صحبت‌های اخیر رئیس صداوسیما و رئیس ساترا برای اینکه ببینیم این صفحه اختصاصی به کجا رسیده به تلوبیون مراجعه کردیم؛ در این برنامه صفحه‌ای به نام «صفحه اختصاصی ساترا» اضافه شده. با کلیک روی آن وارد صفحه بزرگ‌تری می‌شویم که ۲۷ سکو را نمایش می‌دهد. در بین این ۲۷ سکو خبری از سه پلتفرمی که این‌ر‌وزها مطرح‌تر است دیده نمی‌شود و معلوم نیست در ادامه و بعد از رونق گرفتن این بستر هم سکوهای مدنظر متقاضی استفاده از تلوبیون شوند.

با وجود همه این صحبت‌ها هنوز توضیحات دقیقی درباره این قابلیت جدید تلوبیون منتشر نشده و باید دید هدف از فراهم کردن چنین بستری این است که پلتفرم‌های ناشناخته روی کار بیایند و این انحصار نمایش خانگی که در این سال‌ها متعلق به سه سکو بوده را از بین ببرند یا خیر. نکته دیگر اینکه تکلیف مخاطبان سریال‌های نمایش خانگی در تلوبیون چیست و بعد از پخش آمار تعداد مخاطبان قرار است به نفع تلوبیون باشد یا سکویی که اثر از آن به نمایش درآمده است؟

مرتبط ها