کد خبر: 195239

 در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی

پزشکیان: طبق قانون برنامه توسعه جلو خواهیم رفت

ئیس جمهور گفت: ما طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم اجرا کنیم به مجلس می‌آییم و می‌گوییم این بند قانون به این دلیل قابل اجرا نیست و از مجلس راهکار می‌خواهیم.

 مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در جلسه غیر علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: در این هفته وحدت، صرفاً آمده‌ایم تا در خدمت شما باشیم و در این مسیر به تحقق وحدت و انسجام کمک کنیم. اگر در این راه مشکلاتی وجود دارد، از شما می‌خواهیم که همراهی و کمک کنید، چرا که ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

وی افزود: آنچه در ابتدا گفته شد، صرفاً به منظور اخذ رأی و حمایت نبوده است. ما همچنان به آن تعهدات پایبندیم و به دغدغه‌ها و سخنان شما گوش خواهیم داد.

وی ادامه داد: در حد توان، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آن‌ها را در عمل اجرا کنیم. این تعهد، از روی اعتقاد قلبی است و برخلاف تصور عده‌ای، هدف ما تنها گذر از مشکلات کوتاه‌مدت و سپس رها کردن آن‌ها نیست. ما به سخنان و وعده‌هایی که دادیم پایبندیم و همچنان در خدمت شما خواهیم بود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم اجرا کنیم به مجلس می‌آییم و می‌گوییم این بند قانون به این دلیل قابل اجرا نیست و از مجلس راهکار می‌خواهیم.

وی تاکید کرد: وفاق و انسجام که از ابتدا شعار آن را مطرح کردیم در واقع شعار نبود، من معتقد هستم که اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوزات بیگانگان بایستیم باید وحدت و انسجام هم در داخل و هم در میان کشورهای منطقه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم و دست از اختلافات برداریم و در نهایت آنچه می‌تواند به عنوان میثاق مشترک ما مطرح شود، چشم‌انداز، سیاست‌های کلی رهبر انقلاب و قانون برنامه است.

رئیس جمهور افزود: تلاش می‌کنیم تا جایی که در توان داریم این را اجرا کنیم، جایی که نتوانستیم اجرا کنیم هم اعلام خواهیم کرد که نتوانستیم.

دکتر پزشکیان تاکید کرد: هر کس که مدعی است که می‌‌تواند، بیاید جلو و کمک کند. ما هم حاضریم اختیار بدهیم که آنچه را ما بلد نیستیم یا نمی‌توانیم را اجرا کند.

رئیس جمهور افزود: اگر در طول اجرای قانون برنامه، بخشی قابل اجرا نبود، لایحه اصلاح آن را به مجلس می آوریم تا این وحدت و انسجامی که وعده داده بودیم، با هم داشته باشیم

وی ادامه داد: اگر بر چشم انداز و سیاست و قانون برنامه تمرکز کنیم،‌ می‌توانیم از بسیاری از اختلافات و دعواها دست بکشیم، در گذشته هر چه بودیم و هر چه کردیم را کنار بگذارم و بر چشم انداز و سیاست و به این قانون پایبندم و تلاش خواهم کرد که آن را اجرا کنم.

آن‌طور که «ایرنا» روایت کرده، دکتر پزشکیان تاکید کرد: اینکه تصور شود که راه دیگری غیر از این داریم، درست نیست.

مرتبط ها