کد خبر: 195199

عباس آقایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

امیدوارم حال پرسپولیس امشب خوب باشد

سرمربی تیم امید پرسپولیس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» بیان کرد: جدال پرسپولیس و الاهلی نابرابر و ناعادلانه است.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: عباس آقایی، بازیکن سابق پرسپولیس و مربی فعلی امیدهای این باشگاه درمورد جدال حساس امشب سرخپوشان در جده مقابل الاهلی به «فرهیختگان» گفت: «پرسپولیس با گاریدو تیم متفاوتی در فصل جاری بوده است. به هر حال تعداد زیادی از بازیکنان و کادرفنی تیم تغییر کردند و طبیعی است که نباید انتظار داشت از همان هفته اول همه چیز خوب و عالی باشد. پرسپولیس از هفته اول تا سوم لیگ روند رو به رشدی داشت و گاریدو نیز تیمش را بهتر شناخته و ارنج‌های بهتری هم داشت.»

وی افزود: «اما همه ما می‌دانیم که شرایط بازی امشب متفاوت است و حریف عربستانی برای موفقیت در چنین رقابت‌هایی هزینه‌های هنگفتی کرده است. به نظر من پرسپولیس نباید تحت تاثیر ستاره‌های تیم حریف یا مسائل مشابه آن قرار گیرد و بهتر است خودش باشد. خیلی مهم است که بازیکنان تیم امشب با تمرکز و اعتمادبه‌نفس بالا بازی کنند چون میادین اینچنینی متفاوت با بازی‌های لیگ است. امیدوارم امشب حال بازیکنان خوب باشد تا یک بازی خوب و هوشمندانه انجام دهند در غیر این صورت کارشان بسیار سخت خواهد بود.»
وی با اشاره به هزینه‌هایی که تیم‌های عربستانی می‌کنند، یاد آور شد: «شاید بهتر باشد اصلا وارد این قضایا نشویم چون برای فوتبال‌مان خجالت‌آور است. عربستانی‌ها با سرعت نور در حال پیشرفت هستند و با سرمایه‌گذاری گسترده در همه زمینه‌ها توانسته‌اند که از نظر امکاناتی خودشان را به سطح اول دنیا رسانده و با جذب بازیکنان با کیفیت دنیا نیز سطح لیگ‌شان را خیلی بالا برده‌اند. برای تماشاگران خود ارزش قائل هستند و شرایطی را فراهم آورده‌اند که فوتبال‌دوستان‌شان از همه شرایطی که در کشورشان حاکم است، لذت ببرند. اما بهتر است ما نگاهی به خودمان بیندازیم و ببینیم در کجای داستان قرار داریم. کار به جایی رسیده که قرار است در ورزشگاه شهرقدس میزبان تیم‌های آسیایی باشیم. همان یک ورزشگاه درست و حسابی را هم که داشتیم آنقدر به آن بی‌توجه بودیم که حالا باید یک سال صبر کنیم ترمیم شود. برای بازی‌های لیگ، سرخابی‌ها را به شهرستان‌ها می‌فرستیم و تماشاگران را مجبور می‌کنیم از تلویزیون بازی را ببینند. بماند که شرایط چمن ورزشگاه‌های‌مان هم استاندارد نیست و تیم ملی کشورمان باید در یک زمین بی‌کیفیت میزبان قرقیزستان باشد. همه اینها جوانان را سرخورده می‌کند و باعث می‌شود آنها از تماشای بازی‌های تیم محبوب‌شان آن‌طور که باید لذت نبرند و از فوتبال به‌نوعی دور شوند.»

تهاجمی یا تدافعی
آقایی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر است پرسپولیس در مقابل الاهلی دفاعی بازی کند یا تهاجمی؟ عنوان کرد: «قدر مسلم کادرفنی تیم با توجه به ابزاری که در اختیارش است تصمیم می‌گیرد که بهترین تاکتیک را در دستورکار قرار دهد اما به نظر من مقابل تیم‌های عربی نباید عقب بازی کرد و به آنها اجازه داد کنترل توپ و میدان را در دست بگیرند، چون در این شرایط راحت‌تر بازی می‌کنند. اما اگر آنها را از جلو تحت فشار قرار دهیم و اجازه بازیسازی در خطوط را به آنها ندهیم کیفیت بازی‌شان افت می‌کند. قدر مسلم اگر بازیکنان دو تیم را روی ترازو بگذاریم در برخی پست‌ها کفه ترازو به سمت تیم حریف حسابی سنگینی خواهد کرد. 4، 5 بازیکن خارجی الاهلی نظیر تونی، کسیه، محرز، فیرمینیو و ‌مندی بازیکنان بسیار سطح بالایی هستند که سال‌ها در بهترین تیم‌های باشگاهی دنیا بازی کرده‌اند، پس در بازی امشب یک لحظه هم نباید از آنها غافل شد. شاید با دیدن این اسامی بتوان گفت این یک بازی نابرابر و ناعادلانه است اما باز اعتقادم این است که اگر امشب حال تیم خوب باشد هر نتیجه مثبتی ممکن است رخ دهد.»
پیشکسوت قرمزها در پایان راجع‌به اینکه علیپور در خط حمله پرسپولیس موثر‌تر است یا آل‌کثیر یا هر دو کنارهم بازی کنند مفیدتر هستند، عنوان کرد: «به نظر من هر دو بازیکنان خوب و گلزنی هستند و شاید بهتر باشد یکی از آنها در ترکیب اصلی باشد. همان‌طور که گفتم شرایط این بازی با لیگ متفاوت است و بازیکنان میدان دیده به مراتب راحت‌تر بازی می‌کنند. علیپور شاید از فرم ایده‌آل سال‌های قبل حضورش در پرسپولیس فاصله داشته باشد اما به‌خاطر تجربه و سرعت بالایش می‌تواند بازیکن تاثیرگذاری در بازی امشب باشد. او باید قدر تک‌موقعیت‌ها را بداند و قدر مسلم گلزنی در این بازی به او کمک زیادی خواهد کرد تا در ادامه فصل باروحیه و اعتمادبه‌نفس بیشتری به میدان برود. نباید فراموش کنیم که اورونوف، امیری و احمدزاده هم مهره تهاجمی خوبی هستند که اشتیاق زیادی برای گلزنی دارند و از این رو همه فشار گلزنی نباید روی تک‌مهاجم تیم باشد.»

مرتبط ها