کد خبر: 195158

سامانه‌های پدافندی اشغالگران بی اثر بودند

پرواز یک موشک از آسمان «یمن» به قلب «تل آویو»

ساعاتی قبل رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله موشکی صبح امروز یمن به تل آویو و ناکامی سامانه های پدافندی این رژیم خبر دادند.

حمله موشکی صبح امروز یمنی ها به تل آویو علاوه بر اینکه سبب شد صهیونیستها وحشت زده به پناهگاه بروند و ۹ نفر در این حمله مصدوم شوند، بار دیگر ناکامی سامانه های پدافندی اشغالگران را به نمایش گذاشت.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که موشک یمنی بسیار قوی و فراصوتی بوده و از همه موانع دفاعی عبور کرده و به منطقه نظامی «اللد» در نزدیکی فرودگاه بن گورین اصابت کرده است.منابع بیمارستانی رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۹ صهیونیست در جریان فرار به سمت پناهگاه در نتیجه حمله موشکی یمن به شرق تل آویو خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که موشک یمنی دو میلیون و ۳۶۵ هزار شهرک نشین را مجبور به رفتن به پناهگاه کرده است.در همین حال، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درباره شکست رصد این موشک که مسافت طولانی از یمن تا تل آویو را طی کرده، تحقیق می شود.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بیش از ۲۰ موشک از سامانه پدافندی حیتس و فلاخن داوود شلیک شده اما نتوانسته اند موشک یمنی را که به تل آویو اصابت کرده رهگیری کنند. نصرالدین عامر، معاون دفتر رسانه‌ای حوثی‌ها، روز یکشنبه در پستی در ایکس گفت که یک موشک یمنی پس از «ناتوانی ۲۰ موشک در رهگیری» به اسرائیل رسیده و آن را «آغاز» توصیف کرد.

این منابع بیان کردند که این موشک یمنی پس از رخنه در سامانه های پدافندی و عبور از حریم چند کشور عربی به تل آویو اصابت کرده و همه تلاشها برای رهگیری آن ناکام مانده است. «نوعام امیر» تحلیلگر نظامی صهیونیست در این باره  گفت: بالاخره موشک یمنی به اسرائیل رسید. این همه موشک رهگیر برای چه شلیک شد؟

«دورون کدوش» تحلیلگر رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: موشک حدود دو هزار کیلومتر را طی کرد و زمان مطلوب برای شناسایی و رصد این موشک حدود ۱۵ دقیقه است. زمان زیادی برای رصد و رهگیری آن سپری شده است. موشک رصد شده اما معلوم نیست چه زمانی این رخ داده است.

منبع: ایرنا

مرتبط ها