کد خبر: 195144

حمایت میراث فرهنگی از حفظ بافت

ساخت‌وساز در بافت تاریخی دانشگاه تهران متوقف شد

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت:با توجه به ثبت ملی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸، هرگونه ساخت و ساز و مداخله در محوطه این بنای تاریخی ممنوع و نیازمند اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

 تصاویری از تخریب بافت تاریخی دانشگاه تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. محسن سعادتی، معاون میراث فرهنگی استان تهران در واکنش به تخریب این بافت تاریخی گفت: با توجه به ثبت ملی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸، هرگونه ساخت و ساز و مداخله در محوطه این بنای تاریخی ممنوع بوده و نیازمند اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

 

 محسن سعادتی گفت: پیرو گزارش‌های رسیده مبنی بر آغاز عملیات ساخت و ساز در محدوده برگزاری نماز جمعه دانشگاه تهران، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران به سرعت وارد عمل شد. پس از پیگیری‌های مستمر اداره کل حفظ و احیا وزارت میراث فرهنگی و اداره کل استان تهران، مراتب ممنوعیت و ضرورت توقف عملیات به رئیس دانشگاه تهران اعلام شد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران، تصریح کرد: در بازدید میدانی از محل، عملیات ساخت و ساز به طور کامل متوقف و مقرر شد هرگونه طرح مداخله‌ای قبل از اجرا، جهت بررسی و صدور مجوز به اداره کل استان تهران ارسال شود.

سعادتی تاکید کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی آثار ثبت ملی موظفند قبل از هرگونه اقدام در این آثار، نسبت به اخذ مجوزهای لازم از وزارت میراث‌فرهنگی اقدام کنند.

مرتبط ها