کد خبر: 195127

رئیس سازمان سینمایی:

تعداد هنرمندان ممنوع‌الکار کمتر از ۳۰ نفر است!

رئیس سازمان سینمایی در برنامه «هفت» درباره تعداد هنرمندان ممنوع الکار گفت: زمانی که وارد سینما شدم حدود ۴۰۰ و خرده نفر از اهالی سینما ممنوع‌الکار بودند و این تعداد امروز به ۳۰ نفر هم نمی‌رسد.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در برنامه «هفت» درباره تعداد هنرمندان ممنوع‌الکار گفت: زمانی که وارد سینما شدم حدود ۴۰۰ و خرده نفر از اهالی سینما ممنوع‌الکار بودند و این تعداد امروز به ۳۰ نفر هم نمی‌رسد. ممنوع‌الکاری هیچ ارتباطی با وزارت ارشاد در هیچ دوره‌ای از دولت ندارد و باید یک جای قضایی حکمی صادر کند تا براساس آن یک هنرمند ممنوع‌الکار شود و این یک تصمیم شخصی نیست‌.

وی افزود: ما سعی کردیم تا جایی که می توانیم اجازه ندهیم دستگاه‌های امنیتی وارد فضای سینما شوند و ما خودمان با هنرمندان وارد گفت‌وگو شویم. ما خودمان با نزدیک به ۲ هزار نفر از هنرمندان وارد گفت‌وگو شدیم تا مشکل‌شان حل شود اما برخی هنرمندان پرونده‌شان کاملا امنیتی شده بود و از عهده ما خارج بود. یک عده‌ای از این ۳۰ نفر ممنوع‌الکار مربوط به هنرمندانی است که کشف حجاب کردند. برخی از این هنرمندان در خارج از کشور هستند و دائما علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند. به طور مثال در کشور ما حجاب یک قانونی دارد و ما نمی‌توانیم وعده الکی بدهیم تا شخصیت خوبی از خودمان بسازیم. ما بارها اعلام کردیم اگر برخی هنرمندان خانم حجاب را رعایت کنند کاملا فضای کار برایشان فراهم‌ است اما عده‌ای قبول نمی‌کنند. ما هم نمی‌توانیم فیلم بدون حجاب روی پرده سینما ببریم. 

او همچنین درباره تعداد پروانه ساخت‌هایی که در دولت سیزدهم صادر شد بیان کرد: ما تا به امروز به ۲۵۵ فیلم پروانه ساخت دادیم. در این میان مجموعه فیلم‌های کمدی ما ۲۶ فیلم بود که پروانه ساخت گرفت یعنی ۱۰ درصد. برای فیلم اجتماعی ۵۰ پروانه ساخت صادر شد. برای فیلم های خانوادگی ۴۵ فیلم پروانه ساخت گرفتند و ژانرهای تاریخی، ورزشی و... هم داشتیم. ما از همان ابتدا توجه به مساله تنوع ژانر را در دستور کار داشتیم. اینکه ما سایر ژانرها را نمی‌بینیم به این دلیل است که فیلم‌های کمدی در فروش بهتر عمل می‌کنند.

مرتبط ها