کد خبر: 195113

در الیت پای کپی‌رایت و حق پخش در میان است؛

چرا استقلال و پرسپولیس در آسیا همزمان بازی می‌کنند؟

گویا مساله کپی‌رایت و حق پخش تلویزیونی در اعلام ساعت دیدارهای رقابت‌های الیت تاثیرگذار واقع شده است؛ چراکهAFC از این لحاظ منافع خوبی را از باشگاه‌های ایرانی به دست می‌آورد، طبیعتا در برنامه‌ریزی ابتدایی هیچ‌گاه ساعت بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس با رقبا را همزمان اعلام نمی‌کرد.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال کمتر از 72 ساعت دیگر اولین دیدار خود را در رقابت‌های لیگ الیت درحالی برگزار می‌کند که برخلاف انتظارها این مسابقه در ورزشگاهی کوچک در حاشیه شهر تهران برگزار خواهد شد. درواقع از زمانی که حضور استقلالی‌ها در این رقابت‌ها قطعی شد و این تیم موفق به کسب مجوز حرفه‌ای، توقع می‌رفت رقابت‌های خانگی این تیم در حضور حداکثری هواداران در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما وضعیت این ورزشگاه باعث شد تا فعلا دیدار هفته اول استقلال برابر الغرافه به شهر قدس منتقل شود.

این درحالی است که شرایط ناپایدار ورزشگاه شهدای شهرقدس در کنار عواملی مانند گنجایش کم تماشاگران، شکل ظاهری ورزشگاه، گنجایش کم پارکینگ‌ها و وضعیت چمن باعث شده تا استقلالی‌ها از حالا به فکر ورزشگاهی جایگزین برای دیدار هفته سوم خود برابر النصر عربستان و همبازیان کریستیانو رونالدو باشند.

نکته قابل توجه اینکه اگرچه اعلام شد ورزشگاه آزادی تا پایان پاییز آماده بهره‌برداری نخواهد شد اما کورسویی از امید برای میزبانی استقلال در هفته سوم رقابت‌ها همچنان نزد مسئولان این باشگاه و کادر این تیم وجود دارد. این در شرایطی است که استقلالی‌ها بعد از سپری کردن دیدار با الغرافه احتمالا به دنبال تغییر ورزشگاه خواهند بود که در این بین شنیده‌ها حاکی از آن است که دوباره ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد مورد توجه این باشگاه برای میزبانی از النصر در هفته سوم رقابت‌ها قرار گرفته است. 

   چگونه همپوشانی دیدارهای سرخابی‌ها رفع می‌شود؟
نکته مهم دیگر درخصوص دیدارهای استقلال در لیگ الیت، همزمانی دیدارهای این تیم با پرسپولیس در چند هفته از این رقابت‌هاست. بر همین اساس 6 هفته از 8 دیدار مرحله مقدماتی لیگ الیت در یک روز و چند دیدار از این تعداد نیز یا همزمان بوده یا با یکدیگر همپوشانی خواهند داشت. در این خصوص شنیده می‌شود هنوز درخواستی درباره رفع این همپوشانی از سوی فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون آسیا ارائه نشده اما درصورتی‌که این امر رقم بخورد احتمال تغییر ساعت سرخابی‌ها به‌منظور برطرف کردن این همزمانی بازی‌ها وجود خواهد داشت.
نکته مهم‌تر اینکه گویا مساله کپی‌رایت و حق پخش تلویزیونی در اعلام ساعت دیدارهای رقابت‌های الیت تاثیرگذار واقع شده است؛ چراکهAFC از این لحاظ منافع خوبی را از باشگاه‌های ایرانی به دست می‌آورد، طبیعتا در برنامه‌ریزی ابتدایی هیچ‌گاه ساعت بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس با رقبا را همزمان اعلام نمی‌کرد. 

   فرصت انتخاب اسپانسر تا پایان وقت اداری امروز
شنیده می‌شود مدیریت این باشگاه طی روزهای اخیر درصدد برآمده تا با انتخاب یک اسپانسر جدید ضمن جابه‌جا کردن لوگوی این برند روی پیراهن استقلال در آسیا، از این طریق باب درآمدزایی جدیدی نیز برای تامین منابع مالی در فصل جدید باز کند. در این خصوص شنیده می‌شود استقلالی‌ها تا پایان ساعت اداری امروز به وقت مالزی فرصت دارند تا اسپانسر جدید و آسیایی خود را معرفی کنند، در غیر این صورت احتمالا لوگوی یکی از شرکت‌ها تابعه و زیرمجموعه هلدینگ روی پیراهن شاگردان نکونام در بازی دوشنبه شب نقش خواهد بست. این درحالی است که طبق قوانین، باشگاه‌ها تا پایان دور گروهی رقابت‌ها تنها یک بار می‌توانند اسپانسر خود را تغییر داده و لوگوی آن را روی پیراهن خود جابه‌جا کنند. 

   آبی‌ها نونوار می‌شوند!
کیت جدید استقلال برای فصل جدید رقابت‌های لیگ الیت به اندازه‌ای ساده بود که انتقادات زیادی را به همراه داشت. این درحالی است که طبق شنیده‌ها قرار است بازیکنان این تیم در دیدار برابر حریف قطری کیت جدیدی را بر تن کرده تا به این ترتیب استقلالی‌ها برای دیدار فوق نونوار شوند.

مرتبط ها