کد خبر: 195095

سخنگوی دولت:

«صالحی» پیگیر حل مشکل بازیگران ممنوع‌الفعالیت است

سخنگوی دولت در راستای تحقق وفاق ملی دولت با هنرمندان گفت: آقای صالحی پیگیر حل مشکل بازیگران ممنوع‌الفعالیت است.

 فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما و پیرو افزایش وفاق ملی میان حاکمیت و هنرمندان درباره پیگیری وضعیت بازیگران ممنوع‌الفعالیت توسط وزیر فرهنگ گفت: «واقعیت این است که بودن در بین افراد هنرمندی که با هنر نفس می‌کشند بسیار لذت‌بخش است؛ لذا من خوش‌حال‌ترم که در بین شما عزیزان هستم. مشخص کردن ایامی برای یک موضوع به نوعی آن را برجسته می‌کند و به قول غربی‌ها آن ماجرا را هایلایت می‌کند. وقتی  شما یک موضوع را هایلایت می‌کنید، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، مثل وقتی‌که ما یک کلمه را در یک کتاب پررنگ‌تر می‌نویسیم و بولدش می کنیم این باعث می‌شود که افراد بیشتر به آن توجه کنند طبیعتاً سینما به عنوان یکی از هنرهایی که ضریب نفوذش بسیار بالا است، در این ایام و این رویدادهای خاص می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. ذهن کسانی‌که به این حوزه علاقه‌مندند؛ اعم از افراد سیاسی، فرهنگی، دانشگاهیان و یا عموم مردم به این موضوع جلب می‌شود؛ لذا من این رویداد را کاملاً مثبت می‌بینم.

مهاجرانی افزود: «اصولاً از نظر من سینما؛ یعنی وفاق. سینما یعنی وفق دادن افراد با سلایق مختلف با یک‌دیگر. وقتی شما اثری را با حضور هنرمندان برجسته می‌سازید که به خانه‌های مردم می‌رود، خودش در حال ایجادِ وفاق است. اتفاقاً اصل وفاق از همین‌جا ایجاد می‌شود. همه تلاش بر این است که ان‌شالله بتوانیم وفاق را به حداکثر برسانیم. حضور من هم در این‌جا نمادی از دولت است که نشان دهیم واقعاً علاقه‌مند هستیم که هنرمندان را به‌عنوان ذخایر ارزشمند جامعه معرفی کنیم. دولتمردان بدون راهبرد هنر نمی‌توانند جای خود را محکم کنند این هنر و هنرمند است که با جامعه کریمانه برخورد می‌کند و البته کلان دولت وظیفه دارد آن چه را که شایسته هنرمندان است به آن‌ها ارائه دهد، چون سینما فقط برای سینما نیست.»

او درباره رفع ممنوع‌الفعالیتی هنرمندان گفت: «من در جریانم که وزیر محترم پیگیر موضوعات هستند.  آقای صالحی خودشان از جنس هنرند و سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند. ایشان فردی هستند که نگاهشان حل مسئله است.»

مهاجرانی مطرح کرد: «در این که مسئله سینما جزئی از دارایی‌های ملی یک کشور محسوب می‌شود، تردیدی نیست، ولی من ترجیح می‌دهم درباره این‌که حد و مرز استاندارد چه‌قدراست، آقای وزیر پاسخ دهند؛ زیرا من نمی‌توانم از جانب ایشان حرفی بزنم، ولی مطمئنم که تمام توان مقدور به کار گرفته خواهد شد و می‌دانم که نگاه ایشان، تقویت سینما است.»

سخنگوی دولت افزود: «من بسیار خوش‌بینم و معتقدم که دل آدم‌ها مهر را دریافت می‌کند. ما آدم‌ها می‌فهمیم که چه کسی در کجا سعی می‌کند که مسئله را حل کند. افراد هنرمند که بسیار لطیف‌تر و حساس‌تر هستند و یقیناً بیشتر و بهتر موضوع را دریافت می‌کنند. من خوش‌بینم و معتقدم که ان‌شالله اوضاع بهتر خواهد شد.هنرمندان سرمایه‌های مردم هستند و مردم دوست دارند بتوانند آن‌ها را ببینند و این خیلی اتفاق مثبتی است. من هم از هنرمندانی که برای کشور زحمت می‌کشند، بسیار تشکر می‌کنم. امیدوارم که آن‌چه شایسته آن‌ها است به آن‌ها تعلق گیرد.»

او در نهایت گفت: «من به جهت این‌که جنس خودم را اجتماعی می‌دانم و معتقدم که اگر من درست نشنوم نمی‌توانم درست منتقل کنم، چه از دولت به مردم و چه ازمردم به دولت؛ لذا تلاشم بر این است که تا حد امکان با دعوت رسمی یا بدون دعوت رسمی در این مراسم شرکت کنم. اگر خبردار شوم معمولاً حضور پیدا می‌کنم.»

مرتبط ها