کد خبر: 195085

در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

صدیقی: آبروی هم را نبریم و پرونده درست نکنیم

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اتحاد اهمیت زیادی دارد، گفت: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: همه را به رعایت حریم حق تعالی و توجه به حضور خداوند و قدم برداشتن برای جلب رضای خدا دعوت می‌کنم.

وی با اشاره به ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت گفت: وحدت یک مساله دارای حیات است؛ متلاشی شدن جامعه و تفرقه علامت مرگ جامعه و وحدت علامت حیات و زنده بودن جامعه است.  امت وقتی امت است که مسیر و مقصد و امام و راهنما و وحدت واحد دارند؛ همه از اختلاف ضرر می کنند و نزاع کار عقل نیست و کار شیطان و نفس اماره است لذا اتحاد بسیار اهمیت دارد.

صدیقی اضافه کرد: همگان باید حریم یکدیگر را حفظ کنند؛ شرف بنده خدا از خانه خدا پیش خدا بیشتر است پس آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و همدیگر را پایمال نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

وی افزود: درباره آن‌هایی که گناه می کنند، روایات این است که خدا منتظر برگشت گناهکار است. خداوند اهل توبه را محبوب خودش معرفی کرده است. کسی که گناه کرده و اکنون گناه نمی کند، خداوند گناه او را به حساب نمی آورد و گناه تائب را محو می کند. خداوند یک نفر را با یک گناه طرد نمی کند و دعوت خصوصی می کند و نازش را می کشد و می گوید چشم به راه و مشتاقت هستم. ما همه بنده خداوند هستیم.

وی در ادامه خطبه دوم خود با اشاره به سفر دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور به عراق اظهار دکرد: عراق با ما مشترکات بسیاری دارد و علاوه بر اینکه هم مرز هستیم، ایران و عراق زیر بارگاه امام حسین (ع) و امام علی(ع) دل به یک نقطه مرکزی دادند و یکی هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان در این دیدار ۱۳ نکته راهبردی را بیان فرمودند که همه مردم توقع دارند دولت محترم این نکات را در دستور کار خود قرار دهند که یکی از این نکات توجه فوری به اولویت‌ها است.

آیت الله صدیقی افزود: افزایش ارزش پول ملی، بهبود معیشت مردم، بهبود شرایط اشتغال و ازدواج جوانان، جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، فرهنگ سازی در جهت اینکه برخی از نیروهای مرئی و نامرئی با تولید کنندگان برخورد مناسبی ارائه دهند، از جمله این اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه برخی از سرمایه داران از سرمایه‌گذاری در کشور هراس دارند، یادآور شد: سرمایه‌ای که سبب اشتغال، بهبود معیشت مردم، تسهیل روند ازدواج جوانان و آبادانی کشور می‌شود، دنیا ورزی نیست بلکه عین توجه به آخرت است. برهمین اساس باید قوه قضائیه و نیروی انتظامی در این باره دقت کنند تا افرادی که قدرت مالی دارند، آنها را تحت امنیت برای سرمایه گذاری در کشور قرار دهند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست، اظهار کرد: باید در بودجه ریزی به نحوی برنامه‌ریزی کرد که درآمدها و هزینه‌ها با هم تطبیق داشته باشد.

آیت الله صدیقی درباره دیگر خواسته‌هایی که از رئیس جمهور دولت چهاردهم انتظار می‌رود، خاطرنشان کرد: عملی کردن وعده‌ها، مردمی بودن، درد مردم را از نزدیک لمس کردن، عادل بودن، توسعه فرهنگ امید، مبارزه با فساد، بهبود روابط با کشورهای مختلف و در نهایت پیروی از رهنمودهای حکیم دوران حضرت آیت الله امام خامنه‌ای از جمله انتظارت مردم از دولت چهاردهم است.

مرتبط ها