کد خبر: 195000

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد؛

بازداشت ۵ نفر در پرونده مرگ «میرموسوی»

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ۵ نفر از کسانی که در پرونده مرگ جوان لاهیجانی دخیل بودند دستگیر شدند و همچنین رئیس پاسگاه عزل و در بازداشت است.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره فوت جوان لاهیجانی بر اثر ضرب و جرح او توسط پلیس، گفت: «پس از اطلاع از موضوع، آقای صادقی نیارکی رییس دادگستری استان شخصا ورود کرد و با پیگیری به موقع ۵ نفر از کسانی در قضیه دخیل بودند دستگیر شده و در بازداشتند.»

وی گفت: «برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان پرونده کیفری تشکیل و احضار شده و تحقیقات در حال انجام است. هم دستگاه قضایی و هم فرماندهی نیروی انتظامی اهتمام لازم دارند که حقوق مردم در همه عرصه‌ها رعایت شود تا خدایی نکرده انجام وظیفه آن‌ها منجر به نقض حقوق شهروندی نشود.»

سخنگوی قوه قضاییه افزود: «ضمن اینکه نسبت به این واقعه اظهار تاسف داریم و پیگیری‌ها انجام می‌شود عملا همکاری صادقانه و مجدانه نیروی انتظامی در پیگیری این موضوع کمک میکند که این همکاری تا الان کامل بوده است تا ما شاهد موارد مشابه در آینده نباشیم. باید مراقبت کنیم که نیروی انتظامی و حافظان امنیت کشور که وظیفه سنگینی دارند اگر خدایی نکرده قصور برخی از ماموران آن‌ها رخ می‌دهد و برخورد قانونی با آن‌ها می‌شود، این برخورد قانونی نباید به نحوی انعکاس داده شود که عملکرد پلیس را خدشه دار کند.»

 

روز ۷ شهریور قوه قضاییه بدون نام بردن از فرد جان باخته، اعلام کرد ۵ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در ارتباط با مرگ یک نفر در بازداشت پلیس لاهیجان بازداشت شده‌اند. 

«میزان» رسانه قوه قضاییه 8 شهریور در این خصوص نوشت: «ابراهیم انصاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان با اشاره به فوت متهم تحت نظرگاه لاهیجان تصریح کرد: ضمن انجام اقدامات قضایی نسبت به مشخص شدن علت، نامه فوت از پزشکی قانونی پیگیری‌های لازم به عمل آمده است... در جهت نقض حقوق شهروندی نیز پیگیری‌های لازم از ناحیه عوامل مرتبط انجام شد و متهمان مرتبط با پرونده با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.»

آنطور که در رسانه‌ها عنوان شده، محمد میرموسوی تحت بازداشت، فوت کرده اما مشخص نیست که دقیقا چه زمانی و چگونه او جان خود را از دست داده است. اعلامیه‌ای که از مراسم او منتشر شده مربوط به مجلس «سوم و هفتم» است که تاریخ برگزاری آن ۶ شهریور ذکر شده است. موضوعی که نشان می‌دهد میرموسوی ۳ شهریور جان خود را از دست داده؛ همان روزی که بر سر نزاع، دستگیر شده بود.

خبر مرتبط «فرهیختگان» با عنوان روایتی از ماجرای فوت میرموسوی در لاهیجان را بخوانید.

مرتبط ها