کد خبر: 194992

برداشت‌های متفاوت هواداران از توانایی خرید جدید؛

ژائو برای پرسپولیس باهویی می‌شود یا لوکادیا؟

در فاصله چند ساعت باشگاه پرسپولیس با لوکاس و ایجنتش وارد مذاکره شده و به توافقات اولیه رسید. این در حالی است که در فضای مجازی هواداران این تیم نظرات متفاوتی درباره این خرید خارجی دارند و باید دید در نهایت او مثل لوکادیا موفق می‌شود یا اینکه همانند نبیل باهویی خریدی بی‌کیفیت و کم اثر خواهد بود.

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس در چند هفته اخیر به‌دنبال این بود تا با یک خرید خوب خارجی در خط حمله به‌نوعی خواسته‌های هوادارانش را برآورده کند، اما در این زمینه تا حدی موفق عمل کرد. از این جهت که خوان گاریدو برای تقویت خط حمله تیمش به‌دنبال بازیکنی بود که ضمن داشتن قدرت بدنی بالا و فیزیک مناسب، از توانایی زیاد در حمل توپ، دقت و هوش بالا در زدن ضربات آخر و همچنین قدرت بالای سرزنی برخوردار باشد تا بتواند در مواقعی که نیاز به تغییر سیستم دارند از او در نقش وینگر هم بازی بگیرد.

از این رو گزینه اول گاریدو، بوپندزا بود که انتقالش به پرسپولیس تقریبا قطعی شده بود، اما برخی با مطرح کردن حواشی او به‌نوعی مانع این انتقال شدند. گزینه بعدی امبایه نیانگ، مهاجم سابق میلان بود که چون پای ایجنت‌های زیادی به این انتقال باز شد، پرسپولیس در جذبش ناکام ماند. اندی دلور زوج لوکاس ژوائو در تیم ‌ام‌صلال قطر گزینه سومی بود که گاریدو اصرار داشت جذب شود و جالب اینکه باشگاه پرسپولیس حتی حاضر شد برای خرید او دو میلیون دلار به وی پیشنهاد دهد اما این بازیکن نپذیرفت، از این جهت که او هیچ تمایلی برای حضور در فوتبال ایران نداشت.

در این میان لوکاس ژوائو چند هفته پیش به گاریدو معرفی شده بود اما وی او را در اولویت‌های خود قرار نداد. اما وقتی انتقال سه گزینه اول گاریدو منتفی شد این مربی به‌نوعی مجبور شد به سراغ گزینه چهارم خود برود. در همین راستا در فاصله چند ساعت باشگاه پرسپولیس با لوکاس و ایجنتش وارد مذاکره شده و به توافقات اولیه رسید. این در حالی است که در فضای مجازی هواداران این تیم نظرات متفاوتی درباره این خرید خارجی دارند و باید دید در نهایت او مثل لوکادیا موفق می‌شود یا اینکه همانند نبیل باهویی خریدی بی‌کیفیت و کم اثر خواهد بود.

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها