کد خبر: 194970

رسول صدرعاملی تشریح کرد؛

چرا جشن خانه سینما امسال متفاوت برگزار می‌شود؟

سخنگوی رئیس خانه سینما گفت: حدود ۳۰۰ تن از همکاران ما به دلایل شرایط سیاسی و اجتماعی و امنیتی پرونده باز قضایی دارند و امکان بازی و فیلمسازی ندارند و همچنان گرفتار هستند. تصمیم گرفتیم تا زمانی که شرایط همکارانمان این‌گونه است  این ماراتن را برگزار نکنیم.

نشست خبری روز ملی سینما با حضور علی دهکردی رئیس خانه سینما، رسول صدرعاملی سخنگوی خانه سینما و شادمهر راستین دبیر اجرایی پاسداشت صبح امروز نوزدهم شهریور ماه در خانه سینما برگزار شد.

سخنگوی رئیس خانه سینما بیان کرد: «به بهانه جشن روز ملی سینما باید بپرسیم که چه شد این جشن به پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما تغییر کرد؟ آخرین‌ باری که ما جشن خانه سینما را برگزار کردیم به سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد و پس از آن به دلیل کرونا و حوادث سال ۱۴۰۱، چند سال هیچ مراسمی نداشتیم، اگر قرار بود مانند گذشته جشن بگیریم باید آثار را داوری می‌کردیم و جوایزی اهدا می‌کردیم اما متوجه شدیم که این شرایط عادلانه نیست.»

رسول صدرعاملی افزود: «حدود ۳۰۰ تن از همکاران ما به دلایل شرایط سیاسی و اجتماعی و امنیتی پرونده باز قضایی دارند و امکان بازی و فیلمسازی ندارند و همچنان گرفتار هستند. در جلسه با وزیر ارشاد مهمترین مسئله ما اشاره به پروندهای باز سینماگران بود، ایشان وعده داد به سرعت با کمک تیم حقوقی وکلای خانه سینما به موضوع رسیدگی کند. لذا تصمیم گرفتیم تا زمانی که شرایط همکارانمان این‌گونه است  این ماراتن را برگزار نکنیم؛ اما همواره هم در این فکر بودیم که سینما از دل جامعه  جدا نشود به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مراسم پاسداشت فرهنگی روزملی سینما را به این شکل، در سطح شهر تهران و به کمک نهادهای مردمی برگزار کنیم.»

مرتبط ها