کد خبر: 194877

«مردم کار می‌خواهند نه نمایش»؛

واکنش‌ها به انصراف ثابتی از خرید مسکن!

جنجال جدید امیر حسین ثابتی نماینده مجلس در خصوص عدم دریافت وام مسکن واکنش هایی را به همراه داشت.

امیرحسین ثابتی نماینده مجلس در صفحه شخصی خود در تلگرام، تصویری از فرم «تقاضا نامه درخواست مسکن سازمانی» منتشر کرد. ثابتی در این فرم نوشته بود : « اینجانب امیرحسین ثابتی در حال حاضر در واحد مسکونی متعلق به مادرم زندگی می‌کنم و تقاضای هیچ خانه سازمانی و یا هزینه تامین مسکن را ندارم.»

این تصویر در فضای مجازی و رسانه‌ها جنجال زیادی به پا کرد. چندنفر از کاربران در ایکس نوشتند که این کار ثابتی مصداق ریاست و اگر انصرافی هم در کار بوده است رسانه‌ای کردن آن مصداق کار نمایشی است.

یکی دیگر از کاربران هم نوشت این فرم برای نمایندگان شهرستان است. براساس گفته این کاربر ظاهرا ثابتی به عنوان نماینده تهران، به طور کل مشمول استفاده از این تقاضانامه نبوده است.

ثابتی در کانال تلگرامی خود در توضیح انتشار این تصویر نوشت: « دو ماه قبل گفتند به نمایندگان تهران خانه سازمانی داده نمی‌شود اما اگر خانه ای که در آن زندگی میکنم به اسم خودم یا همسرم نباشد میتوانم از طریق مجلس "وام ۵۰۰ میلیونی" تحت عنوان "ودیعه مسکن" بگیرم. با اینکه همین سال گذشته برای گرفتن وام ۹۰ میلیونی فرزند سوم، از این بانک به آن بانک رفته بودم و در نهایت به خاطر اینکه نتوانستم ضامن جور کنم، بی خیالش شدم گرفتن وام ۵۰۰ میلیونی آن هم ۴٪ برایم بسیار جذاب بود و هیچ منع قانونی هم نداشت، اما این وام را به دو علت نگرفتم؛ ۱. با خودم عهد کردم به جذابیتهای مسئولیت عادت نکنم تا بعدا که در این جایگاه نیستم، پست و مقام نداشتن برایم مثل بازی مرگ و زندگی نباشد. ۲. اگر صبح تا شب مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و... میگویند پول نیست تا به مردم عادی یک وام ۵۰ میلیونی بدهیم، یک راهش سخت گرفتن به خود مسئولین و جلوگیری از ریخت و پاش هاست. اما نمیدانستم همزمان رئیس و سایر اعضای بورس وام های میلیاردی برای خودشان گرفته اند! البته در این مسیر مصمم تر خواهم شد و همانطور که در نطق اولم‌ نیز گفتم معتقدم اگر به مسئولان سخت گرفته نشود، به مردم آسان نخواهد گذشت...»

 

مرتبط ها