کد خبر: 194826

سرمربی تیم ملی: با کلین شیت بردیم اما عذرخواهی می‌کنم

قلعه‌نویی هم «حیا کن رها کن» شنید

امیر قلعه‌نویی پس از بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر فوتبال قرقیزستان در نشست خبری در واکنش به شعارهای هواداران تیم ملی عذرخواهی کرد و توضیحاتی را ارائه داد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، امروز پنج شنبه ۱۵ شهریور در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران خاتمه یافت. مهدی طارمی در دقیقه ۳۳ موفق شد روی ریباند تنها گل این بازی را وارد دروازه قرقیزستان کند تا شاگردان امیر قلعه نویی در این بازی پیروز از زمین خارج شوند.

در نیمه دوم این دیدار، بازیکنان قرقیزستان چندین موقعیت خوب برای گلزنی داشتند که با درخشش علیرضا بیرانوند فرصت‌های گلزنی برای این تیم از دست رفت. بازیکنان ایران در این دیدار نتوانستند نمایش خوبی را از خود به نمایش بگذارند و همین موضوع باعث شد تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه در دقایق پایانی بازی شعار «حیاکن، رها کن» علیه امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی سر دادند.

 

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل قرقیزستان در نشست خبری اظهار داشت: «اگر بخواهم بازی را تفسیر کنم، باید بگویم در نیمه دوم با وجود اینکه گردش توپ‌مان خوب بود، ایجاد موقعیت کردیم و توپ را به تیر دروازه زدیم، اما در کل باید معذرت‌خواهی کنیم. می‌بایست بهتر از این بازی می‌کردیم. البته طبیعی است، بازی‌های نخست است و استرالیا در کشور خودش برابر بحرین شکست خورد. کره جنوبی هم به قول برخی‌ها برابر فلسطین جنگ‌زده مساوی کرد.»

او افزود: «ما با وجود برخی مشکلات و اینکه برخی بازیکنان در شرایط مسابقه نبودند به دلیل اینکه یک بر صفر قرقیزستان را بردیم و حتی کلین‌شیت کردیم، عذرخواهی می‌کنم. تماشاگران ناراضی بودند، اما اگر جای طرفداران استرالیا و کره جنوبی بودند، نمی‌دانم شرایط چطور می‌شد!»

قلعه‌نویی در ادامه گفت: «بحث جوانی همانی است که می‌گویم. امروز امین حزباوی در ترکیب تیم ملی به میدان رفت و یک اشتباه بچگانه کرد که جا دارد از علیرضا بیرانوند به خاطر روز خوبش تشکر کنم. امیدوارم در بازی‌های بعدی بهتر باشیم.»

او افزود: «تعویض‌های‌مان رو به جلو بود و ایجاد موقعیت کردیم و چند توپ زدیم و یک توپ به تیر دروازه خورد. در مجموع، فوتبال همین است و چرا ندارد. به قول شما رئال مادرید با حضور امباپه نتیجه نگرفته است. فوتبال چرا ندارد. قطر دو دوره قهرمان آسیا شده و در کشور خودش به امارات می‌بازد.»

وی افزود: «بازیکن باید در شرایط مسابقه باشد. اصرار من این بود که مسابقات لیگ برتر هرچه زودتر شروع شود تا به مشکل برنخوریم. بازیکنان ما با همه وجود بازی می‌کنند. این همبستگی خیلی‌ها را ناراحت کرده است. از اینکه این تیم ملی و رفاقتی که وجود دارد ناراحتند. شاید مشکلشان منِ قلعه‌نوعی است اما دستاورد ما برد در این بازی بود و مطمئنیم که بازی به بازی بهتر نیز می‌شویم چون روند خوبی داریم و تمرین‌ها منظم است.»

سرمربی تیم ملی ادامه داد: «بازی هجومی در کرنر و کاشته است. مالکیت توپ داشتیم. به تیر دروازه زدیم. در سه قدم قلی زاده بیرون زد. در یک مسابقه چند موقعیت می‌توانیم ایجاد کنیم؟ چقدر بازی ترکیبی انجام دادیم؟ آیا این نشان از بازی هجومی تیم ملی نبود؟ قطعاً ما هجومی بازی کردیم.»

مرتبط ها