کد خبر: 194825

تکذیب خبر دستگیری رئیس سازمان بورس توسط قوه قضاییه؛

عشقی: اینکه می‌گویند هیات مدیره برای خودش وام گرفته، دروغ است

پس از اینکه قوه قضاییه خبر دستگیری مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار را تکذیب کرد، عشقی ادعا کرد که گفته‌ها درباره وام هیات مدیره دروغ است و پرداخت‌ها بر اساس قانون بوده است.

قوه قضاییه درباره شایعات اخیر درباره دستگیری رئیس سازمان بورس ‌و اوراق بهادار اطلاع داد: «در ساعات اخیر خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر دستگیری مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جزیره قشم و در حین خروج از کشور منتشر شد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر از اساس کذب است و صحت ندارد.»

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس نیز در واکنش به وام ۲.۷ میلیاردی خبرساز خود گفت: «پرداخت تسهیلات در سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و بر اساس قوانین و مقررات بوده است.

او افزود: «اینکه گفته میشود هیئت مدیره سازمان برای خودش وام تصویب و پرداخت کرده قطعاً یک دروغ بزرگ است.»

عشقی تاکید کرد: «شورای عالی بورس بر اساس ماده ۴ قانون بازار مسئولیت در واقع تعیین حقوق و دستمزد و مزایای اعضای هیئت مدیره سازمان بورس رو بر عهده دارد؛ لذا این مبالغ بر اساس مصوبه شورا پرداخت شده است. این مصوبه صرفا برای اعضای هیئت مدیره نبوده؛ بلکه برای کل کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار است.»

عشقی اظهار کرد: «در سازمان به خاطر شرایط خاص و محدودیت‌های متعددی که برای کارکنان و مدیران وجود دارد، لازم است این تسهیلات پرداخت شود و شورای عالی بورس هم بر اساس همین این اقدام را انجام داده است.»

گفتنی است؛ در پی ارسال نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تصویب پرداخت وام به رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین روزهای دولت قبل، وزیر اقتصاد به این موضوع ورود کرده و خواستار ارائه توضیحات و روشنگری لازم از سوی مدیران سازمان بورس شده است.

براین اساس، طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، با توجه به دستور صریح وزیر اقتصاد، مدیران بورس ملزم به انتشار مستندات و دلایل این تصمیم شده‌اند. لازم به یادآوری است؛ مصوبه و پرداخت تسهیلات به اعضای هیات مدیره بورس، مربوط به پیش از شروع دولت چهاردهم بوده است.

مرتبط ها