کد خبر: 194738

بانوان ورزشکاری که الهام‌بخش نسل آینده شدند؛

افتخارات مادران قهرمان در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، تعدادی از مادران ورزشکار در رشته‌های مختلف موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند و ثابت کردند که مادر بودن نه تنها مانعی بر سر راه موفقیت‌های ورزشی نیست، بلکه می‌تواند انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر باشد.

در سومین روز بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس انتظار برای کسب اولین طلای کاروان ایران به پایان رسید و ساره جوانمردی با عملکردی بی‌نظیر موفق شد برای سومین دوره متوالی طلای ماده 10 متر تپانچه را در کلاس p2 از آن خود کند. او با این مدال، در مجموع 4 طلا و 1 برنز پارالمپیک در کارنامه دارد و حالا تبدیل به یک اسطوره در ورزش ایران شده است.

 جوانمردی که مدتی به دلیل به دنیا آمدن فرزندش از تمرینات دور بود، سال گذشته همراه با فرزندش در بازی‌های پاراآسیایی شرکت کرد و به مدال نقره رسید، اما او در پارالمپیک پاریس بار دیگر به اوج بازگشت و توانست با همان عملکرد شگفت‌انگیز همیشگی‌اش اولین طلا را به کاروان ایران هدیه کند. علاوه بر ساره جوانمردی، در این بین ورزشکاران دیگری نیز بودند که علاوه بر مادر بودن، در پارالمپیک وارد رقابت شدند و صاحب مدال شدند. 

جودی گرینهام
جودی گرینهام که در حال حاضر در ماه هفتم بارداری است موفق به کسب مدال برنز کامپوند زنان در پارالمپیک 2024 پاریس شد و توجه کل جامعه پارالمپیک را به خود جلب کرد. او اولین مادر پارالمپیکی است که در دوران بارداری مدال کسب می‌کند.

مالوری وگمن
مالوری وگمن، مادر فرزند 18 ماهه، در فینال دوی 200 متر مختلط انفرادی SM7 زنان در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس طلا گرفت.

مونا آگاروال
مونا آگاروال یک تیرانداز هندی که در رده SH1 تفنگ بادی 10 متر زنان مسابقه می دهد در مارس 2024 در جام جهانی تیراندازی WSPS پارا تیراندازی در دهلی نو سهمیه ای برای پارالمپیک پاریس کسب کرد. آگاروال که دو فرزند دارد، توانست در این رشته مدال برنز را کسب کند.

رالی کراسلی
رالی کراسلی با وجود سه فرزند، در فینال مسابقه 50 متر آزاد زنان - S9 را  با 27.38 ثانیه نقره گرفت.

فمیتا آیانبکو
فمیتا آیانبکو که مادر یک دختر هفت ماهه است که قرار است در دوی صدمتر در پارالمپیک امسال مسابقه دهد. آیانبکو 6 ماه پس از تولد اولین فرزندش، در ماده 100 متر T64 با زمان 13.01 ثانیه به پارالمپیک پاریس 2024 راه یافت.

مرتبط ها