کد خبر: 194704

اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی؛

اعتراضات علیه نتانیاهو تشدید شد

نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات شمار زیادی از شهرک‌نشینان اسرائیلی است.

به نقل از الجزیره، شهرک‌نشینان صهیونیست نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی را به صحنه تظاهرات اعتراضی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبدل کردند. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری، صهیونیست‌های معترض در برابر دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع و وی را به رهاکردن اسرای صهیونیست به حال خود، متهم کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز اعلام کرد که خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه، خیابان اصلی «ایالون» در «تل‌آویو» را مسدود کرده‌اند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که شهرک‌نشینان پل «اوتار» در ورودی قدس اشغالی را بسته‌اند و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در حال متفرق‌کردن این صهیونیست‌ها هستند.

از سوی دیگر رئیس سندیکای کارگری رژیم صهیونیستی موسم به «هستدروت» از اعتصاب سراسری در تأسیسات کارگری و اقتصادی رژیم صهیونیستی طی فردا خبر داد. این اعتصاب سراسری در اعتراض به کارشکنی‌های کابینه رژیم صهیونیستی در مسیر امضای توافق مبادله اسرا میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود.

علاوه بر این «هستدروت» از شهرک‌نشینان صهیونیست خواست که از امشب به تظاهرات اعتراضی دست بزنند. روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز اعلام کرد که فرودگاه «بن گوریون» هم با اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی همراه شده و فردا به صورت کامل تعطیل خواهد بود.

پیش از این نیز سرزمین‌های اشغالی بارها شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی مشابه از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست بوده است.

مرتبط ها