کد خبر: 194668

وزارت بهداشت غزه:

واکسیناسیون کودکان در غزه آغاز شد

مسئولین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: واکسیناسیون کودکان در تمام نقاط غزه انجام می شود. واکسن فلج اطفال از طریق سازمان بهداشت جهانی در اختیار ما قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که پس از اعلام موافقت رژیم صهیونیستی با توقف موقت و مقطعی جنگ در نوار غزه، کمپین واکسیناسیون فلج اطفال امروز در مرکز این باریکه آغاز شد.

این کارزار از امروز شنبه، ۱۰ شهریور در خان‌یونس با هدف واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد از کودکان در تمام مناطق غزه تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) آغاز شد.

برنامه واکسیناسیون که با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO)، یونیسف و آژانس امدادوکار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، آنروا (UNRWA) انجام می‌شود، پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترک این سازمان‌ها در بیمارستان ناصر آغاز شد.

رئیس کمیته فنی ناظر بر تلاش واکسیناسیون، اظهار کرد که این کارزار ابتدا از اول تا ۴ سپتامبر (۱۱ تا ۱۴ شهریور) بر مرکز غزه متمرکز خواهد شد؛ کارزار سپس از ۵ تا ۹ سپتامبر (۱۵ تا ۱۹ شهریور) در خان‌یونس، و از ۹ تا ۱۲ سپتامبر (۱۹ تا ۲۲ شهریور) در شهر غزه و مناطق شمالی به پایان می‌رسد.

در همین راستا، موسی عابد، مدیر مراقبت‌های بهداشتی اولیه در نوار غزه گفت که تیم های وزارت بهداشت با همکاری سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی، امروز شنبه، کمپین واکسیناسیون فلج اطفال را در مرکز این باریکه آغاز کردند.

پیش‌تر شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی با وقفه جنگی سه روزه برای واکسیناسیون کودکان در غزه و نه آتش‌بس، موافقت کرده است. این شبکه گزارش داد: «بر اساس توافق انجام شده حملات قرار است به مدت هشت ساعت در روز و از ساعت ۶ صبح تا سه بعد از ظهر متوقف شود.»

الجزیره افزود: «گفته شده است که تعداد روزهای توقف جنگ، دست‌کم سه روز است و بنابراین به طور بالقوه ممکن است بعد از آن نیز تمدید شود.»

سازمان جهانی بهداشت پس از یافتن شواهدی از ویروس بسیار مسری فلج اطفال در سیستم آب و فاضلاب نوار غزه، بیش از یک میلیون دوز واکسن فلج اطفال را به غزه ارسال کرده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که در پی تایید نخستین مورد ابتلا به فلج اطفال در یک نوزاد متولد غزه پس از ۲۵ سال، جنگ به‌طور موقت و به صورت منطقه‌ای متوقف خواهد شد تا واکسیناسیون فلج اطفال برای صدها هزار کودک این منطقه امکان‌پذیر شود.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به بیش از ۴۰ هزار و تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از ۹۴ هزار نفر رسیده که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

 

مرتبط ها