کد خبر: 194646

شورای ائتلاف اوباما جواب داد؛

با هریس، دموکرات‌ها در چند ایالت مهم جلو افتادند

فاکس‌نیوز می‌گوید با جایگزینی کاملا هریس به جای جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در چند ایالت مهم جلو افتاده است.

فرهیختگان: فاکس‌نیوز رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان در گزارشی اعلام کرده کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های دوماه اخیر برتر بوده است. به گزارش این شبکه خبری، هریس در 4 ایالت از 8 ایالت کلیدی دست برتر را دارد. آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینا این 4 ایالت هستند. 8 ایالت نوسانی در آمریکا، مناطقی‌اند که برخلاف دیگر ایالت‌ها، آرای‌شان به‌طور سنتی به جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌ها تعلق نمی‌گیرد بلکه در هر دوره، رایی متفاوت دارند.

انتشار خبری بد برای دونالد ترامپ نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی رسانه اصلی این حزب، معنای خوبی برای او ندارد. اگر فاکس‌نیوز هنوز دل در هوای ترامپ دارد احتمالا خواسته با صدای بلند به همه نسبت به عقب ماندن قطعی هشدار دهد.

با این حال احتمال دیگری نیز مطرح است؛ اینکه در سبک و سنگین کردن‌ها، احتمالا ترامپ همچنان نامطمئن تشخیص داده شده. او اخیرا تلویحا هشدار داده در صورت راهیابی به کاخ سفید، مارک زاکربرگ رئیس شرکت متا صاحب پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک یا اینستاگرام باید به زندان برود. به نظر می‌رسد پس از تصمیم مهم و مخاطره‌آمیز دموکرات‌ها برای مجبور کردن جو بایدن به کناره‌گیری از انتخابات که با فشار افرادی مانند باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق این کشور صورت گرفت، دموکرات‌ها در مدار پیروزی قرار گرفته‌اند. 

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور دموکرات، در نظرسنجی ایپسوس که روز پنجشنبه منتشر شد با ۴۵ درصد در مقابل ۴۱ درصد از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه پیشی گرفته است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که استراتژی دموکرات‌ها در کنار گذاشتن بایدن موفق بوده. هریس با ایجاد‌ انگیزه جدید در میان رای‌دهندگان، رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو را تحت تاثیر قرار داده است.

برتری ۴ درصدی هریس در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده نسبت به برتری یک درصدی او در نظرسنجی اواخر جولای افزایش یافته. این اتفاق نشان می‌دهد هریس حمایت بیشتری در میان زنان و رای‌دهندگان هیسپانیک به دست آورده است. هریس در میان زنان و رای‌دهندگان هیسپانیک با ۴۹ درصد در مقابل ۳۶ درصد، یعنی ۱۳ درصد اختلاف پیشتاز است.

در چهار نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در ماه جولای انجام شد، هریس در میان زنان ۹ درصد و در میان هیسپانیک‌ها ۶ درصد برتری داشت. ترامپ همچنان در میان رای‌دهندگان سفیدپوست و مردان پیشتاز است اما برتری او در میان رای‌دهندگان بدون مدرک دانشگاهی به ۷ درصد کاهش یافته، درحالی‌که در جولای این اختلاف ۱۴ درصد بود.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که چگونه رقابت ریاست‌جمهوری ایالات متحده در طول تابستان تحت تاثیر قرار گرفته است. در هفت ایالتی که در انتخابات ۲۰۲۰ رقابت نزدیکی داشتند - ویسکانسین، پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا، کارولینای شمالی، میشیگان و نوادا - ترامپ در این نظرسنجی با ۴۵ درصد در مقابل ۴۳ درصد از هریس پیشی داشت. اما باید دید که این ایالت‌های تعیین‌کننده امسال چه نتیجه‌ای را رقم می‌زنند. 

متن کامل گزارش حانیه قاسمیان، خبرنگار گروه جهان‌شهر را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها