کد خبر: 194629

حال ملوان این روزها خیلی خوب است؛

روزهای تنهایی سپاهان در صدر

هفته سوم لیگ برتر فوتبال امشب با چهار دیدار پیگیری شد که پیروز میدان پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر و ملوان بودند.

هفته سوم لیگ برتر امشب (جمعه) با چهار دیدار دیگر پیگیری شد. در این دیدارها سپاهان با تک گل کاوه رضایی، شمس آذر را شکست داد. گل‌ گهر سیرجان میزبان خود نساجی را از پیش رو برداشت. ملوان نیز برابر چادرملو اردکان پیروز شد.

سپاهان اصفهان ۱ - ۰ شمس آذر قزوین

شاگردان ژوزه مورایس موفق شدند در اراک ضمن کسب سومین سه امتیاز متوالی برای اولین مرتبه دروازه خود را هم بسته نگه دارند. سپاهان موفق شده بود در دو بازی ابتدایی خود مقابل چادرملو و خیبر خرم آباد که دو تیم تازه وارد به لیگ برتر هستند، با کسب دو پیروزی از زمین مسابقه خارج شود تا تنها تیم ۶ امتیازی لیگ برتر در دوره بیست و چهارم در پایان هفته دوم لقب بگیرد.شاگردان مورایس در این مسابقه هم برای کسب پیروزی به میدان آمده بودند و پس از دو سه موقعیت سرانجام در دقیقه ۲۳ یک بار دیگر روی حرکت عمقی و فرار از تله آفساید به گل رسیدند. این گل روی کار تماشایی آریا یوسفی و پاس او برای کاوه رضایی ثبت شد که مهاجم تیمش را مقابل دروازه خالی قرار داد تا کاوه راحت ترین کار ممکن را انجام بدهد.

 وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد، ژوزه مورایس و شاگردانش به هدف خود رسیدند و با کسب سومین پیروزی متوالی جای تراکتور ۷ امتیازی را با ۹ امتیاز در رتبه اول گرفتند و با صدرنشینی به تعطیلات رفتند. این نتیجه اما برای سعید دقیقی و شاگردانش رضایت بخش نبود و آنها پس از شکست در بازی اول مقابل استقلال و تساوی مقابل چادر ملو یک شکست دیگر را هم تجربه کردند تا در پایان هفته سوم جزو تیم‌های قعرنشین قرار بگیرند.

نساجی مازندران ۰ - ۱ گل گهر سیرجان

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در دیداری خارج از خانه نساجی مازندران را در ورزشگاه وطنی شکست داد و سه امتیاز مهم را پیش از تعطیلات لیگ برتر به دست آوردند. نیمه اول این مسابقه با حملات پرتعداد و بازی خوب نساجی آغاز شد و این تیم چند موقعیت خوب گلزنی در اختیار داشتند که درخشش اخباری مانع گلزنی بازیکنان نساجی شدند.

در ادامه مسابقه برخلاف روند بازی پنالتی به سود گل‌گهر اعلام شد که واکنش عالی لوان پولی روی ضربه پنالتی زنده روح مانع گلزنی این بازیکن شد و بازی همچنان با نتیجه بدون گل در جریان بود. در نیمه دوم بازی بدون اتفاق خاصی در جریان بود که اخراج محمدرضا حسینی تیم نساجی را به شدت تحت فشار قرار داد و در نهایت گل‌گهر توسط گوستاوو واگنین دروازه این تیم را باز کرد.

نساجی در ادامه مسابقه تلاش‌های زیادی برای به تساوی کشیدن مسابقه انجام داد و اما نتوانست موقعیت خاصی ایجاد کند و بازی نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. نساجی دومین شکست خود را در ورزشگاه وطنی تجربه کرد و با یک امتیاز از سه مسابقه شرایط خوبی در جدول مسابقات ندارد، گل‌گهر با این پیروزی شش امتیازی شد و جایگاه در جدول مسابقات پیدا کرد.گلزنان: گوستاوو واگنین (۸۳)

ملوان بندر انزلی ۳ - ۱ چادرملو اردکان

دو تیم ملوان بندر انزلی و چادر ملو اردکان در ورزشگاه سیروس قایقران بندر انزلی به مصرف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت ۴ گل داشت که سهم سپیدپوشان تیم میزبان سه گل و سهم شاگردان اخباری یک گل بود. در شروع بازی بازیکنان ملوان روی یک ضربه ایستگاهی و آشفتگی خط دفاع چادرملو موفق شدن توسط غندی پور به گل نخست برسند اما در موقعیتی مشابه دقایقی دروازه خودشان را با ضربه سانتوس هافبک برزیلی باز شده دیدند.

در ادامه نیمه اول باز هم تعلل مدافعان تیم میهمان و نفوذ سامان تورانیان از سمت راست دردسرساز شد و این بار باز هم غندی پور بود که برای ملوان گلزنی کرد. نیمه دوم با نتیجه دو بر یک به سود ملوان آغاز شد اما در همان شروع کار و در دقیقه ۴۶، توپی که در پشت قوس محوطه جریمه به نیما انتظاری رسید، با ضربه فنی این بازیکن تبدیل به گل سوم ملوان شد. 

پس از آن هر دو تیم برای زدن گل‌های بعدی تلاش کردند و حتی چادرملو می‌توانست خیلی زودتر بعد از گل سوم ملوان، آن گل را جبران کند اما این اتفاق میسر نشد و بازی با نتیجه سه بر یک به پایان رسید. ملوان با ۳ امتیاز این بازی دومین پیروزی خانگی خود را در لیگ بیست و چهارم به دست آورد و اکنون شاگردان مازیار زارع با ۷ امتیاز برابر با تراکتور در رده سوم جدول هستند. اردکانی‌ها هم که نخستین فصل حضورشان در لیگ برتر را تجربه می‌کنند، تنها با یک امتیاز به دست آمده از هفته دوم در رده پانزدهم جدول ۱۶ تیمه لیگ برتر حضور دارند.

جدول لیگ برتر در پایان هفته سوم

رسپولیس به لطف شکست تیم یحیی گل‌محمدی، با پنج امتیاز به جایگاه پنجم جدول رسید. سپاهان اصفهان هم با برتری مقابل شمس آذر، رکورد صددرصد پیروزی خود را حفظ کرد و با ۹ امتیاز به صدر جدول رسید. ملوان و گل‌گهر نیز به ترتیب به رده‌های سوم و چهارم جدول صعود کردند و استقلال به رده ششم سقوط کرد.

مرتبط ها