کد خبر: 194611

بیت‌کوین و روش انقلابی پرداخت خاموش؛

اگر برای کارت‌به‌کارت کردن مشکل‌داری این مطلب رو نخون!

اگر جامعه امیدوار است که شاهد پذیرش گسترده‌تر پرداخت‌های بی‌صدا باشد، کیف پول‌ها باید این عملکرد را ادغام کنند تا به کاربران بیشتری مزایای حفظ حریم خصوصی ارائه شده توسط پرداخت‌های بی‌صدا بیت‌کوین را ارائه دهند.

فرهیختگان: بیت‌کوین با اجازه دادن به افراد برای انجام معاملات بین یکدیگر بدون شخص ثالث، به پیشرفت عظیمی در عصر دیجیتال ادامه می‌دهد. مجله بیت‌کوین بیش از دوسال پیش به پرداخت‌های خاموش پرداخت تا یکی از کاستی‌های بیت‌کوین را روشن کند:
حریم خصوصی. این مشکل آن موقع بود و امروز هم هست... همان‌طور که گفته شد: «... یک سیستم پرداخت مبتنی‌بر فشار (هیچ نهاد ثالثی اجازه ندارد پرداخت‌ها را از شما دریافت کند، شما باید مستقیم آنها را به‌طرف خودتان پرداخت کنید)، بیت‌کوین به فرستنده نیاز دارد که اطلاعات لازم برای تعریف را داشته باشد. مقصد پولی که می‌فرستند مستلزم آن است که گیرنده آدرس بیت‌کوین خود را به هر طریقی با فرستنده درمیان بگذارد. حضور دائمی آنلاین هرکسی می‌تواند به‌سادگی یک آدرس بیت‌کوین را در جایی آنلاین ارسال کند و از آن نقطه، هرکسی که بخواهد برای آن شخص پول ارسال کند، می‌تواند این کار را انجام دهد، اما هیچ حریم خصوصی‌ای در جمع‌آوری پول از این طریق وجود ندارد.
به‌سادگی آن آدرس را بگیرید و آن را در بلاک‌چین جست‌وجو کنید، و شما نمی‌توانید ببینید که آن شخص چقدر پول فرستاده شده است، بلکه می‌توانید ردپای همه افرادی را که برای آنها پول ارسال کرده‌اند، ببینید و هرکسی به آنها کمک مالی کرده، هیچ حریم خصوصی‌ای ندارد. همه‌چیز کاملا باز و مرتبط است تا همه دنیا ببینند.» قبل از پرداخت‌های بی‌صدا، تنها راه جایگزین استفاده مجدد از آدرس‌ها براساس هر تماس برای محافظت از حریم خصوصی شما یا اجرای سروری بود که هربار کسی درخواست ارسال پول از شما می‌کند، آدرس جدیدی ارائه می‌دهد. هیچ یک از این دو گزینه برای اکثر کاربران قابل‌استفاده یا مقیاس‌پذیر نیستند.حریم خصوصی برای تعداد کمی از کاربران ممتاز قابل دستیابی است که می‌دانند چگونه به آن دست یابند. خوشبختانه جامعه از آن زمان با پیشرفت‌های زیادی داشته است. 

پس از بحث‌های فراوان در مورد چگونگی پیاده‌سازی این ویژگی تا حد امکان کارآمد، روش کارآمد BIP352  اکنون یک واقعیت است. هنگامی که شخصی می‌خواهد به‌صورت خصوصی پول دریافت کند، مثلا یک سازمان فعال، می‌تواند آدرس پرداخت بی‌صدای خود را به‌جای آدرس بیت‌کوین سنتی در سایت خود قرار دهد. اکنون زمانی که کاربری می‌خواهد برای سازمان پول ارسال کند، از آدرس پرداخت بی‌صدا در کیف پول پشتیبانی استفاده می‌کند. این به‌طور خودکار از کلید عمومی منحصربه‌فرد متصل به آدرس پرداخت بی‌صدا، همراه با کلیدهای عمومی خروجی‌هایی که می‌خواهند ارسال کنند، استفاده می‌کند تا یک آدرس کاملا جدید و یکبار مصرف را ایجاد کند که شبیه هر آدرس بیت‌کوین دیگری است.

پیچیده به‌نظر می‌رسد، اما همه اینها در پشت‌صحنه عمل می‌کنند. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که آدرس را بردارد و مانند هر آدرس دیگری به آن پول بفرستد. این روش فواید زیادی دارد:
1.خود سازمان فقط باید یک آدرس را در سایت خود پست کند تا همچنان از مزایای ایجاد آدرس‌های جدید برای هر تراکنش برخوردار شود. 
2.کاربر ارسال‌کننده پول به سازمان همیشه می‌تواند به یک آدرس ثابت ارجاع دهد و این امر ارسال مداوم پول را بدون‌نیاز به ردیابی چندین آدرس برای آنها آسان می‌کند. 
3.اگر همان کاربر به‌طور مداوم به همان آدرس پرداخت بی‌صدا پول بدهد، هربار یک آدرس بیت‌کوین جدید ایجاد می‌شود، بنابراین فرستنده نیازی به نگرانی در مورد گیرنده ندارد که بداند همان کاربر برای او پول ارسال می‌کند. 
4.از آنجا که کاربران نمی‌توانند به‌راحتی به وجوه کیف پول خود نگاه کنند و ببینند چه کسی برای آنها پول می‌فرستد، گیرنده مزایای زیادی در حفظ حریم خصوصی به‌دست می‌آورد. 
5.آدرس‌هایی که برای تراکنش بین هر دو کاربر ایجاد می‌شوند، مانند هر تراکنش بیت‌کوین دیگری ظاهر می‌شوند، به این معنی که استفاده از این ویژگی برای طرف‌های خارجی مبهم است. 
6. نیازی به سرور نیست. هر کیف پولی که از پرداخت بی‌صدا پشتیبانی می‌کند، تمام این فناوری را به صورت محلی در کیف پول مدیریت می‌کند. 
برای خلاصه کردن مزایا: با پرداخت بی‌صدا، هر شخص یا سازمانی اکنون می‌تواند از آدرس بیت‌کوین پرداخت بی‌صدا به‌جای آدرس ثابت سنتی خود استفاده کند تا نه‌تنها حریم خصوصی بهتری برای خود داشته باشد، بلکه از افرادی که سعی در ارسال پول به آنها دارند نیز محافظت می‌کند. با حصول اطمینان از اینکه حتی آنها به‌عنوان گیرنده نیز نمی‌توانند اطلاعات مربوط به فرستنده‌ها را به دام بیندازند. با پرداخت‌های بی‌صدا، فرستنده و گیرنده لایه بزرگی از حریم خصوصی را به‌دست می‌آورند، درحالی‌که هنوز هم تا حد زیادی از قدرت پروتکل اصلی بیت‌کوین بهره می‌برند تا به آنها آزادی انجام معاملات را به دلخواه بدهند. 

با این اوصاف اشکالاتی وجود دارد. اولین مورد نتیجه مستقیم مزیت عدم نیاز به دستگاه اختصاصی آنلاین برای تسهیل معاملات است. کاربران باید تراکنش‌های بلاک چین را برای شناسایی پرداخت‌های انجام‌شده به آنها اسکن کنند. این اسکن ممکن است زمان ببرد، اما مزایای زیادی برای حفظ حریم خصوصی برای هر دو کاربر دارد. با گذشت زمان، عملکرد اسکن را نیز می‌توان بهبود بخشید تا این مشکل برای کاربران کمتر شود. مساله دوم  یکی از قابلیت پذیرش است، زیرا پرداخت‌های بی‌صدا جدید هستند و پشتیبانی کیف پول در زمان نوشتن تقریبا محدود است. هم فرستنده و هم گیرنده باید از کیف پولی استفاده کنند که از این ویژگی پشتیبانی کند. silentpayments. xyz وبسایتی است که از طریق آن متوجه می‌شوید کدام کیف پول‌ها از پرداخت بی‌صدا پشتیبانی می‌کنند. 

اگر جامعه امیدوار است که شاهد پذیرش گسترده‌تر پرداخت‌های بی‌صدا باشد، کیف پول‌ها باید این عملکرد را ادغام کنند تا به کاربران بیشتری مزایای حفظ حریم خصوصی ارائه شده توسط پرداخت‌های بی‌صدا بیت‌کوین را ارائه دهند. به‌طورکلی ایده محافظت از حریم خصوصی کاربران از طریق پروتکل بومی بیت‌کوین، ایده مهمی است که می‌تواند حریم خصوصی کاربر را بدون به خطر انداختن آنچه بیت‌کوین را بیت‌کوین می‌سازد، ارائه دهد. درواقع مزایای حفظ حریم خصوصی روش پرداخت خاموش با ارائه آزادی به کاربران برای انجام معاملات با حریم خصوصی بهتر در صورت تمایل باورهای اساسی جامعه بیت‌کوین را تقویت می‌کند. 

مرتبط ها