کد خبر: 194586

سامان صفاری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

امسال هر کاری کنند استقلال با نکونام قهرمان می‌شود

سامان صفاری در مصاحبه با فرهیختگان گفت: اگر خودزنی نکنیم و واقعا به کادر و سرمربی تیم وقت بدهیم. احساسی رفتار نکنیم و نکونام و تیم را حمایت کنیم صد‌در‌صد قول می‌دهم در لیگ الیت هم حرف برای گفتن خواهیم داشت.  در تمرین کدام بازیکن را آماده‌تر دیدی و فکر می‌کنی کار را امسال برای تیم دربیاورد. 

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تمرین روز سه‌شنبه تیم استقلال، میزبان چندتن از هنرمندان استقلالی بود. هادی حجازی‌فر، علی صالحی، امیر غفارمنش، سعید ترابی، پیمان طالبی، سامان صفاری، نیما شاهرخ‌شاهی، محمدعلی حضوری، پیام احمدی‌نیا، مهدی دانایی و پویا امینی هنرمندانی بودند که در تمرین شاگردان نکونام پیش از مصاف با استقلال خوزستان حضور داشتند و با استقبال گرم آبی‌پوشان پایتخت روبه‌رو شدند. در این بین در مصاحبه‌ای با سامان صفاری، هنرپیشه جوان سینما و تلویزیون که خود سابقه همراهی تیم‌های فوتبال هنرمندان را دارد درخصوص این دیدار و شرایط آبی‌پوشان سوالاتی را مطرح کردیم که گفت‌وگوی او با «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید. 

از حضور در تمرین استقلال صحبت را آغاز کنیم. چه حس و حالی داشتید؟ 
از بچگی طرفدار استقلال بودم و برایم خیلی حال خوبی بود اینکه دیدم تیم با این همه هجمه ناجوانمردانه‌ای که طی این همه سال به آن شده با انرژی زیادی تمرین می‌کند. احساس می‌کنم استقلال داستان را متوجه شده است که یک تعدادی هستند که نمی‌توانند در درون زمین از پس کار بر‌بیایند و مجبور می‌شوند بیرون زمین با استقلال بجنگند. کاری که پارسال هم کردند و کاری که طی 8 سال در زمان وزارت سلطانی‌فر از همین زمان آغاز شد.

اینها در زمین نمی‌توانستند از پس استقلال بر‌بیایند و در بیرون زمین جنگ را شروع کردند. برای حضور در تمرین هم این لطف جواد نکونام بود که من به همراه سایر هنرمندان را به تمرین دعوت کردند. ما هم رفتیم و انرژی خوبی از تیم گرفتیم و احساس می‌کنم امسال اتفاقات خیلی درخشانی برای استقلال می‌افتد. باز هم تاکید می‌کنم در ادامه این هجمه‌ها می‌بینیم که سه چهار بازیکن تیم بیرون هستند و این نشان می‌دهد دارند باز هم تلاش خود را می‌کنند. اما امسال استقلال خیلی حرف برای گفتن خواهد داشت. آن چیزی که من در تمرین دیدم طی 10دقیقه‌ای که در تمرین حضور داشتم با تیمی که‌انگیزه و انرژی بالایی دارد مواجه شدم. 
در تمرین بین هنرمندان با کادر و بازیکنان تیم چه گذشت؟ 
بیشتر خوش و بش کردیم. سیدحسین و روزبه به ما خوشامد گفتند و از سوی دیگر از طرف ما هم هادی حجازی‌فر و غفارمنش و صالحی برای بچه‌های تیم صحبت کردند. بیشتر بین ما انرژی مثبت و حال خوبی بود که رد و بدل شد. ضمن اینکه همه مطمئن هستیم که اتفاقات خوبی برای تیم می‌افتد. البته ما اعتقاد داریم که پارسال هم قهرمان شدیم اما اشکالی ندارد و امسال هم هرکاری کنند باز هم قهرمان می‌شویم. نکونام هم به ما خوشامد گفت که خیلی حس خوبی را ایجاد کرد.

به نظرم باید این اتفاقات بین بچه‌های استقلالی بیشتر بیفتد. اگر ما هنرمندان و پیشکسوتان با بچه‌های تیم متحد شویم احساس می‌کنم امسال حتی در لیگ الیت برای استقلال اتفاقات خوبی خواهد افتاد. من هم وظیفه داشتم به تمرین بروم تا از تیمم حمایت کنم. من از بچگی استقلالی بودم و به استادیوم می‌رفتم و یک خانواده استقلالی دارم. خیلی هم فوتبالی هستم و کاملا به مسائل تیم و شرایط آن در این سال‌ها اشراف دارم. 

خودت فوتبال بازی می‌کنی. با حضور در سر تمرین هوس نکردی با استقلالی‌ها تمرین یا بازی کنی؟ 
واقعا چرا اما آنها در فضای حرفه‌ای هستند و در بین تمرینات تاکتیکی واقعا نمی‌شد چنین امری را محقق کرد. 

فضای حرفه‌ای تمرین را چطور دیدی؟ 
ستاره‌های خارجی‌مان احساس می‌کنم تازه دارند آماده بازی می‌شوند. حس و حال خوبی بود در کل و بدمان هم نمی‌آمد که بازی هم بکنیم. ان‌شاءالله دفعات بعد. اتفاقا ما کسانی که هوادار تیم هستیم همه در رویا یک روز خود را بازیکن استقلال می‌دیدیم و من هم یک روز دوست داشتم بازیکن این تیم باشم و دوست داشتم این اتفاق برایم بیفتد اما هر کسی در زندگی اهداف و چشم‌اندازهایی دارد که به سمت آنها می‌رود و من هم به سمت هنر و بازیگری کشیده شدم. البته چون بازیگر هستم قوه تخیلم خیلی بالاست و همیشه در ذهنم و رویاهایم برای استقلال بازی کرده‌ام. در هر صورت برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم اما نمی‌دانم چرا اینقدر ناجوانمردانه و عجیب و غریب سر استقلال ریخته‌اند و این تیم را رها نمی‌کنند. 

اتفاقا روزی در تمرین حاضر شدید که برنامه فوتبال برتر برای استقلال حاشیه زیادی را براساس قرارداد مهرداد محمدی ایجاد کرد. 
من اصلا این برنامه را نمی‌بینم. یکی از برادرانم پرسپولیسی است و دوشنبه شب‌ها اصلا اجازه نمی‌دهد این برنامه را ببینیم و واقعا خودم هم آن را نمی‌بینم. برای این برنامه و مسئولانش متاسفم. واقعا به چه قیمتی می‌خواهند برنامه‌شان دیده شود! کاری به محتوای نامه منتشر‌شده ندارم اما چطور می‌شود اسناد و نامه محرمانه باشگاه رسانه‌ای می‌شود؟ چرا این اتفاقات برای رقیب نمی‌افتد؟ خودتان دنبال کنید که چطور این نامه اصلا دست اینها افتاده است؟ چطوری به دست‌شان رسیده است. اینها به کنار.

یک مساله دیگر هم وجود دارد که انگار فقط قوانین برای ما صدق می‌کند و بی‌قانونی برای تیم‌های دیگر! بازیکن حریف را ایفمارک تایید می‌کند در حالی که معافیت پزشکی گرفته است. این جوک سال است و هر جایی اینها را بگویید کامپیوتر ارور می‌دهد و هنگ می‌کند. قانون برای همه ثابت است اما برای این تیم براساس شرایط روز تغییر می‌کند. ببینید چطور بازیکن حریف به لیست زیر 25 سال می‌رود تا یک جا برای این تیم باز شود. اگر برای ما هم بود قانون را تغییر می‌دادند؟ اگر استقلال بخواهد این کار را بکند همه درها قفل می‌شود. آنهایی که پرسپولیسی منطقی هستند خودشان خیلی‌هایشان به این نتیجه می‌رسند که به این شیوه نتیجه گرفتن فایده‌ای ندارد. در هر صورت قانون اگر قانون باشد باید عادلانه برای همه اجرا شود، حتی اگر به ضرر استقلال باشد هم باز‌ باید رعایت شود. تکلیف میثاقی هم مشخص است.

صحبت خاصی برای مجری این برنامه ندارم. همه می‌دانند به چه شکلی آمده و برای او حرفی ندارم. اگر این مجری درست رفتار می‌کرد و تحت تاثیر حواشی نبود شاید می‌شد یک چیزهایی را از وی پذیرفت اما نگاه کنید ببینید چه هجمه‌ای توسط این برنامه هر هفته برای استقلال ایجاد می‌شود. یک‌سری رسانه‌ها هم هستند که واقعی‌تر فوتبال را می‌بینند؛ به‌طور مثال با یک کار آنالیزی در یکی از این سایت‌ها مشخص شد که رکورد مالکیت توپ در بازی با ملوان برای شاگردان نکونام شکسته شده و تازه بعد از این استقلالی‌ها به یک نحو دیگر از تیم استقبال کردند. یا به‌طور مثال از شما می‌پرسم که تیم‌های دیگر با بازیکنانی که آورده‌اند سقف را رد نکرده‌اند؟ دیگر حرفی برای گفتن ندارم. خوب شد که بیرانوند یک چیزهایی را لو داد!

امسال با نکونام موفق می‌شویم؟ 
اگر خودزنی نکنیم و واقعا به کادر و سرمربی تیم وقت بدهیم. احساسی رفتار نکنیم و نکونام و تیم را حمایت کنیم صد‌در‌صد قول می‌دهم در لیگ الیت هم حرف برای گفتن خواهیم داشت.  در تمرین کدام بازیکن را آماده‌تر دیدی و فکر می‌کنی کار را امسال برای تیم دربیاورد. 
ماشاریپوف و اندونگ را خیلی خوب می‌بینم. اینها خیلی باکیفیت هستند. کاکوتا هم کیفیت لازم را دارد و درباره رامین هم که دیگر نیازی به تعریف من نیست. اندونگ را بازیکن محکمی دیدم و خیلی امیدوارم کرد. 

درباره اظهارات اخیر خداداد عزیزی صحبتی نداری؟ 
نه، حرفی ندارم. اگر استقلالی بود درباره‌اش نظر می‌دادم اما آدم‌ها ممکن است بعضی مواقع در شرایطی اشتباه کنند؛ اما اینکه هجمه سنگین و وحشتناکی به آدم‌ها بیاید را خیلی نمی‌پسندم.

مرتبط ها