کد خبر: 194569

۴ دوومیدانی کار جهان بازماندند؛

سهل‌انگاری فدراسیون دوومیدانی کار دست دوندگان داد

چهار دوومیدانی‌کار جوان ایران علی‌رغم کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان به این رقابت‌ها اعزام نشدند.

بنا به روایت ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۴ از دیروز (سه‌شنبه، ششم شهریور) به میزبانی پرو آغاز شده است و چهار ورزشکار ایران هم سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده بودند.

سه دختر و یک پسر دوومیدانی ایران موفق شده بودند سهمیه قهرمانی جهان را به دست بیاورند تا در این میدان بزرگ به رقابت با دیگر شرکت‌کننده‌ها بپردازند اما فدراسیون دوومیدانی آنها را اعزام نکرده است و این ورزشکاران فرصت حضور در این رقابت بزرگ را از دست دادند.  

نازنین فاطمه عیدیان در ماده‌های ۴۰۰ و ۴۰۰ متر مانع، ملینا اسماعیلی در ۲۰۰ متر، مانا حسنی در پرتاب نیزه و مهدی هفت‌چشمه در پرتاب چکش ورزشکارانی هستند که سهمیه کسب کرده بودند اما نتوانستند به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام شوند.  

توجه به رده‌های پایه یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که فدراسیون‌ها باید در برنامه خود داشته باشد اما اعزام نشدن جوانان به رویدادی به این مهمی عین بی‌توجهی و کوتاهی در حق این رده مهم است که فدراسیون دوومیدانی باید نسبت به آن پاسخگو باشد. 

گفته می‌شود عدم ثبت نام اولیه و ارسال نتایج به فدراسیون جهانی که باید توسط سرپرست قبلی فدراسیون انجام می‌شد دلیل اصلی اعزام نشدن چهار ورزشکار کشورمان به این رویداد مهم است.

پیش‌تر هم فرزانه فصیحی و حسن تفتیان به دلیل همین سهل‌انگاری‌های فدراسیون، شانس حضور در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان را از دست داده بودند

مرتبط ها