کد خبر: 194553

آرسن لوپن پایتخت:

خیاطی کفاف زندگی‌ام را نمی‌داد، گوشی قاپ شدم

موبایل قاب معروف تهران بعد از دستگیری گفت: ما سوژه‌ها را از میان افرادی که حواسشان به صحبت با گوشی بود؛ انتخاب می‌کردیم. سرقت‌هایم را صبح‌ها انجام می دادم.

با تلاش مأموران پلیس پایتخت، یکی از مشهورترین سارقان موبایل تهران که به «آرسن لوپن تهران» معروف شده بود، به همراه اعضای باندش دستگیر شد. 

سردار عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه در تشریح جزییات فعالیت این باند موبایل قاپ در جمع خبرنگاران افزود: پخش تصاویر و کلیپ‌های سارقان در فضای مجازی باعث شد آنها چهار بار مکان خود را تغییر دهند و همین موضوع، دستگیری آنها را سخت‌تر کرده بود.

وی افزود: ۲ سارق این باند مثل سایر سارقان هستند اما پخش تصاویر و کلیپ‌های آنها باعث شد که چند بار مکان خود را تغییر دهند و این موضوع کار دستگیری را سخت‌تر کرد، این ۲ سارق کیف قاپ و موبایل قاپ بودند.

سردار محمدیان تاکید کرد: پلیس تعمیرکاران تلفن همراه و بازار را رصد می‌کند تا تلفن‌های همراه سرقتی را پیدا کند اما بیشتر تلفن‌های همراه سرقتی به خارج از کشور فرستاده می‌شوند.

متهم اصلی این پرونده که این روزها با نام موبایل قاپ خیابان استاد معین و یا «آرسن لوپن پایتخت» از او یاد می‌شود ۲۰ سال دارد و چندی پیش با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده بود.

آرسن لوپن پایتخت: بعد از پخش شدن فیلمم، متواری شدم

موبایل قاب معروف تهران در همین زمینه گفت: معتاد نیست و از فرط تنگدستی اقدام به سرقت می‌کرده است.  ما سوژه‌ها را از میان افرادی که حواسشان به صحبت با گوشی بود؛ انتخاب می‌کردیم. مکان سرقت برای ما مهم نبود؛ با موتورسیکلت در خیابانها چرخ می‌زدیم تا سوژه مورد نظر را بیابیم.

این متهم که شغلش خیاطی است، تاکید کرد: یک ماه است که بار دیگر به موبایل قاپی مشغول شده‌ام چون خیاطی کفاف مخارج زندگی ام را نمی‌داد.  زمانی که اولین فیلمم را در شبکه‌های اجتماعی دیدم با همدستم متواری شدیم و بعد از آن سرقتی انجام ندادیم.

 

پلیس پایتخت نحوۀ دستگیری گوشی قاپ معروف تهران و همدستانش تشریح کرد: با تلاش فراوان و علی‌رغم سابقه‌دار بودن و تغییرات مکرر مخفیگاهشان،  ۲ نفر اصلی این باند سارق و ۲ نفر هم تسهیل کننده و خریدار اموال در منزلشان در منطقۀ مرکزی تهران دستگیر شدند. 

 

 محمد غمخوار، خبرنگار حوادث در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز با گوشی قاپ تهران صحبت می‌کردم، می‌گفت درآمدمان ۶۰ میلیون تومان بود و گوشی‌ها را به مالخرها که بیشتر افغانی بودند می‌فروختیم و پول نقد می‌گرفتیم.

 

مرتبط ها