کد خبر: 194533

کاخ سفید:

آمریکا متعهد به دفاع از اسرائیل دربرابر حمله ایران است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با کانال ۱۲ اسرائیل درباره حمله ایران مطرح کرد: پیش بینی احتمال حمله سخت است اما کاخ سفید اظهارات ایران را جدی می گیرد و متعهد به دفاع از اسرائیل در صورت حمله ایران است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه عنوان کرد که واشنگتن باور دارد ایران برای حمله به رژیم صهیونیستی آماده بوده و در وضعیت حمله قرار دارد.

کربی در گفتگو با کانال ۱۲ مطرح کرد: «پیش بینی احتمال حمله ایران به اسرائیل دشوار است، اما کاخ سفید تهدیدات ایران را جدی می‌گیرد.»

او گفت: «ما معتقدیم که ایران اگر بخواهد این کار را انجام می‌دهد. ایران همچنان ایستاده ‌و آماده حمله است، به همین دلیل ما نیروهای خود را در منطقه مستقر کرده‌ایم.» 

کربی در ادامه سخنان خود درباره تهدید حمله ایران به اسرائیل عنوان کرد: «پیغام ما به ایران قاطع بوده، است و خواهد ماند. این کار را انجام ندهید. دلیلی برای تشدید این موضوع و راه‌اندازی یک جنگ بالقوه همه‌جانبه در منطقه وجود ندارد.» وی در ادامه مدعی شد که واشنگتن در صورت حمله ایران به اراضی اشغالی به دفاع از رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت.

ایالات متحده در خا‌ورمیانه دارای دو ناوگروه ضربت و همچنین یک گردان هوایی از جت های جنگنده F-22 است.کربی افزود: «تا زمانی که احساس خطر کنیم نیروهای نظامی خود را در منطقه برای دفاع از اسرائیل، سربازان و تجهیزات و تاسیسات خود نگه‌ می‌داریم.»

او نسبت به توافق احتمالی آتش‌بس غزه برای پایان دادن به جنگ ۱۰ ماهه و بازگرداندن ۱۰۸ گروگان اسرائیلی ابراز خوشحالی کرد و گفت که این روند «سازنده» است و مشتاقانه منتظر مذاکرات بیشتر دوحه در روزهای آینده است. کربی از مقصر دانستن هر یک از طرفین این درگیری خودداری کرد و گفت که رسیدن به توافق مستلزم سازش و رهبری اسرائیل و حماس است.

او در ادامه افزود: «طرفین هنوز درگیر تلاش برای توافق هستند و می‌توان گفت این اتفاق خوبی است. این واقعیت که ما اینجا در حال حاضر با گروه‌های مذاکره‌کننده در دوحه به نقطه دیگری رسیده‌ایم، چیز بدی نیست و به این معناست که هنوز امیدی وجود دارد که بتوانیم جزئیات اخیر را (به میل خود) مشخص کرده و رو به جلو حرکت کنیم.»

منبع: رویترز 

مرتبط ها