کد خبر: 194517

اقتباس از یک اثر ایرانی؛

سازندگان حریم سلطان، شهرزاد را بازسازی کردند

بر اساس خبری که بیرسن آلتونتاس خبرنگار سینمایی ترک منتشر کرده پس از استقبال از نمایش «شهرزاد» در ترکیه حق رایت بازسازی این سریال در این کشور خریداری شده.

بنا به روایت سینمادیلی، کمپانی OGM پیکچرز که برای شبکه ترکی استار تی وی سریال تولید می‌کند اعلام کرده که قصد دارد نسخه ترکی سریال «شهرزاد» را بسازد. برادران تایلان که با کارگردانی سریال «حریم سلطان» شناخته می‌شوند پیش تولید اقتباس ترکی از شهرزاد را آغاز کرده اند. همچنین شنیده می‌شود بخش اصلی مورد اقتباس به داستان فصل یک «شهرزاد» و ماجراهای بزرگ‌آقا و قباد و شهرزاد مربوط است.

در این خبر آمده: «این سریال اقتباسی از سریال افسانه‌ای ایرانی شهرزاد است که هنوز مخاطبان بسیاری دارد. او جی ام پیکچرز حق اقتباس این سریال را خریده و قصد دارد آن را برای ترکیه بسازد. در این سریال داستانی عاشقانه و تاریخی روایت می‌شود که در آن «شهرزاد» یک دانشجوی پزشکی از خود گذشتگی بسیاری برای فرهاد، مردی که عاشقش است، انجام می‌دهد. پیشتر سینمای ترکیه از چندین فیلم ایرانی از جمله «مارمولک» ساخته کمال تبریزی اقتباس کرده بود اما این اولین باری است که یک سریال ایرانی سوژه اقتباس گروهی در خارج از کشور قرار می‌گیرد. صنعت سریال سازی ترکیه یکی از پردرآمدترین صنایع این کشور در چندسال اخیر است و در سال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار درآمد برای این کشور ایجاد می‌کند.»

مرتبط ها