کد خبر: 194506

در نخستین دیدار با اعضای دولت چهادرهم؛

رهبر انقلاب: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند، برخی را تایید و برخی را تاکید کردم، تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم.

امروز؛ سه‌شنبه‌ ششم شهریور ۱۴۰۳ همزمان با هفته دولت، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. این دیدار، نخستین دیدار دولت چهاردهم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب را در ادامه ببینید:

 
آقای رئیس جمهور  برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند؛ برخی را تایید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم

 
تبیین شاخص‌های انتخاب همکاران دولت توسط رهبر انقلاب

 
تکیه بر کار کارشناسی به معنای حکمرانی خردمندانه است

 
رهبری خطاب به اعضای دولت چهاردهم: حتماً به میان مردم و به سفرهای استانی بروید

 
قوانین و تصمیمات مهم دولت نیاز به پیوست عدالت دارد

 
حل مسئلۀ گرانی و تورم جزو اولویت‌های فوری است

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: امروز همه‌ی این وزرای محترم و شما برادران و خواهران عزیزی که مورد اعتماد رئیس‌جمهور و مجلس قرار گرفتید همه‌تان مقامات عالی‌رتبه‌ی این کشورید وظیفه‌ی همه‌ی ماست که از شماها حمایت کنیم، کمکتان کنیم اگر احتیاج به کمک داشته باشید و تلاش کنیم که ان‌شاءاللّه شما در کارهایتان موفق باشید.

ایشان تاکید کردند: شما امروز در جایگاهی قرار گرفتید که میتوانید در پیشرفت کشور و در اداره‌ی امور کشور مؤثر باشید. وزارت یک چنین موقعیتی را به شماها داده این نعمت الهی است، اینی که انسان بتواند خدمت کند به مردم این نعمت بزرگی است.

مقام معظم رهبری افزودند: چهارسال زود میگذرد لکن در همین مهلت زود گذر کارهای بزرگ میتوان کرد. امیرکبیر سه سال در کشور حکومت کرد؛ کارهای بزرگی را بنیانگذاری کرد. خود آقای رئیسی عزیز ما سه سال حکومت کرد و ریاست کرد کارهای خوبی ایشان انجام داد و بعضی‌ کارها را پایه‌گذاری کرد که ان‌شاءاللّه ثمره‌اش را بعدها کشور خواهد دید.

 
باید در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد

 
 از آقای دکتر ظفرقندی می‌خواهم شخصاً موضوع جوانیِ جمعیت و برطرف‌کردن موانع آن را به‌طور جدی پیگیری کنند

 
برای برنامه‌هایمان منتظر موافقت دشمن نباشیم

 
 کلید مشکلات اقتصادی کشور در تولید است

مسعود پزشکیان روز سه شنبه در این دیدار با گرامیداشت یاد شهیدان دولت و خدمت بویژه آیت‌الله شهید رئیسی، دولت چهاردهم را کابینه‌ای مشورتی با مشارکت همه جناح‌های سیاسی و کمیته‌های تخصصی برشمرد که با شعار وفاق و همدلی و برای اقدام در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، سند چشم‌انداز و برنامه هفتم تشکیل شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اعضای هیأت دولت چهاردهم بر رعایت اصولی چون حق و عدالت هم‌پیمان شده‌اند، «رسیدگی به مناطق محروم» و «توجه به کسانیکه دیده نمی‌شوند» را دو کارویژه مهم دولت خود خواند و گفت: قدم اول در مسیر اصلاح امور کشور، وحدت، همدلی، اعتصام به حبل‌الله و انسجام تحت هدایت‌های رهبری است تا بتوانیم در برابر تمام مشکلات و دشمنان‌مان بایستیم.

پزشکیان افزود: رضایتمندی مردم از مسئولان به رفتار «منصفانه و با احترام» با آنها بستگی دارد نه تحریم‌های ظالمانه دشمنان.

رئیس جمهور در سخنانش با اشاره به ضرورت پرهیز از اختلافات نفسانی، تأکید کرد: اگر در داخل کشور و در میان امت اسلامی ید واحده شکل بگیرد، آمریکا، اروپا و دیگر کشورهایی که ظالمانه از جنایت‌های رژیمِ نسل‌کشِ صهیونیستی حمایت می‌کنند، ناکام خواهند ماند.

مرتبط ها