کد خبر: 194488

وزارت دفاع آمریکا ارزیابی کرد؛

پنتاگون: همچنان احتمال حمله به اسرائیل وجود دارد

پنتاگون اعلام کرد که آمریکا همچنان ارزیابی می‌کند که تهدید حمله علیه اسرائیل توسط ایران و گروه‌های مقاومت همچنان وجود دارد.

پاتریک (پت) رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت: «پنتاگون همچنان ارزیابی می کند که حتی پس از حوادث آخر هفته، تهدید حمله ایران و گروه‌های وابسته به اسرائیل وجود دارد. حتی پس از پرتاب صدها موشک و پهپاد توسط حزب‌الله به سمت اسرائیل در تلافی شهادت یک فرمانده ارشد آن، تهدید حمله علیه اسرائیل توسط ایران و گروه‌های وابسته به آن وجود دارد.»

رایدر به خبرنگاران گفت: «من به برخی از نظرات عمومی که توسط رهبران ایران و دیگران بیان شده است، اشاره می‌کنم... ما همچنان ارزیابی می کنیم که تهدید حمله وجود دارد.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  اعلام کرده است که انتظار دارد در صورت دستیابی به توافق آتش بس در غزه، ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند.  رئیس جمهور دموکرات آمریکا که در آخرین ماههای ریاست جمهوری یک دوره ای خود به سر می برد و  ادعا کرده است که ماههای آخر ریاست جمهوری خود را متمرکز بر تلاش برای دستیابی به صلح در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا)  خواهد بود، ۲۳ مرداد ماه جاری گفت: «درباره اوضاع در خاورمیانه نگران هستم. شرایط دشوار شده است. خواهیم دید که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و ایران چگونه پاسخ خواهد داد. انتظار دارم در صورتی که در غزه آتش‌بس شود، ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند.»

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آتش‌بس بین اسرائیل و حماس می‌تواند جلوی حمله ایران را بگیرد، گفت: «انتظار دارم که چنین شود.»

مرتبط ها