کد خبر: 194484

اولین واکنش امانوئل مکرون به دستگیری مدیرعامل تلگرام؛

رئیس‌جمهور فرانسه: بازداشت پاول دوروف سیاسی نیست

امانوئل مکرون بیان کرد که دستگیری پاول دورف در فرانسه به عنوان بخشی از یک تحقیق قضایی صورت گرفته است و به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست.

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس از سوی پلیس بازداشت شد.امانوئل مکرون درمورد دستگیری مدیرعامل تلگرام در صفحه شخصی خود در ایکس بیان کرد: «من اطلاعات نادرستی در مورد فرانسه پس از دستگیری پاول دوروف دیده‌ام. فرانسه عمیقاً به آزادی بیان و ارتباطات، نوآوری و روحیه کارآفرینی متعهد است. همینطور هم خواهد ماند.
وی افزود: «در کشوری که توسط حاکمیت قانون اداره می شود، آزادی ها در چارچوب قانونی، هم در رسانه های اجتماعی و هم در زندگی واقعی، برای حمایت از شهروندان و احترام به حقوق اساسی آنها رعایت می شود. این بر عهده قوه قضاییه است که با استقلال کامل، قانون را اجرا کند. دستگیری رئیس تلگرام در خاک فرانسه در چارچوب تحقیقات قضایی در حال انجام است. این تصمیم به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست. تصمیم‌گیری در این مورد به عهده قضات است.»

درپی بازداشت جنجالی پاول دورف، موسس تلگرام در پاریس، که واکنش‌های زیادی در سطح جهان داشت، این شبکه پیام‌رسان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، چیزی برای مخفی‌کردن ندارد و مکررا به اروپا سفر می‌کند. بی‌معنی است که ادعا کنیم یک پلتفرم یا مالکش مسئول سوءاستفاده از آن پلتفرم است.»

مرتبط ها