کد خبر: 194478

سلمانی از شرایطش در تیم راضی نیست؛

ماجرای ارتباط «سروش» و هوادار متمول پرسپولیس

سروش رفیعی از نیم‌فصل دوم فصل گذشته جز نفرات ثابت پرسپولیس بوده است و این موضوع موجب مطرح شدن حرف و حدیث‌هایی شده است. گفته می‌شود کمک‌های مالی هوادار متمول از طریق شماره هفت این تیم انجام شده است.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس بعد از یک بازی نه‌چندان خوب مقابل تراکتور و البته کسب یک امتیاز شیرین از این مسابقه از روز گذشته تمرینات جدی خود را برای مصاف با فولاد آغاز کرد. این دومین بازی خانگی سرخپوشان است که قرار شده این بار در قزوین برگزار شود. مساله‌ای که اگر ادامه پیدا کند با واکنش تند خوان گاریدو همراه خواهد بود از این جهت که برای او به هیچ شکل قابل هضم نیست که تیمش نمی‌تواند در پایتخت میزبان رقبایش باشد و هر هفته باید در یک شهر به میدان بروند. نکته قابل‌توجه اینکه پرسپولیس بعد از سفر به قزوین و تعطیلات فیفادی، باید راهی عربستان شود تا اولین بازی خود در لیگ قهرمانان نخبگان را مقابل الاهلی برگزار کند. مجدد در هفته چهارم هم پرسپولیس قرار نیست در تهران به میدان برود و در سیرجان میهمان گل‌گهر است. در هر صورت گاریدو می‌داند که تیمش تا هفته ششم که دربی پایتخت خواهد بود به معنای واقعی میزبان نخواهند بود و این موضوع کار او را به مراتب سخت‌تر می‌کند. 

دومین تغییر تاکتیک گاریدو
خوان گاریدو از مدت زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته 70 تا 80 درصد زمان تمرینات تیمش را به کارهای بدنی اختصاص داده و کمتر تمرینات تاکتیکی را در برنامه‌هایش داشته است. با این حال او تصمیم گرفته تاکتیک پرسپولیس را بعد از چند سال تغییر دهد و به‌نوعی تفکرات جدیدی را در این تیم پیاده کند. این در شرایطی است که سرخپوشان بازی‌های تدارکاتی خوبی قبل از شروع فصل نداشتند و مربی اسپانیایی در بازی با ذوب‌آهن و تراکتور فرصت ارزیابی بهتر شاگردانش را داشت. عجیب اینکه پرسپولیس در این دو بازی با دو سیستم مختلف به میدان رفت. در بازی با ذوب سرخپوشان با سیستم 2-4-4 راهی میدان شدند اما در بازی دوم هم ترکیب و هم سیستم تغییر کرد و قرمزها با چیدمان 3-3-4 به میدان رفتند. سیستمی که شاگردان گاریدو شاید در دو جلسه تمرینی و آن هم مدت زمان کوتاه آن را تمرین کرده بودند. به‌خاطر همین هم خط هافبک پرسپولیس در بازی با تراکتور سردرگم و ناهماهنگ بود و از این رو حتی نتوانست یک موقعیت گل مناسب برای خط حمله ایجاد کند. این تغییر تاکتیک سیستم گاریدو در دو بازی اخیر اصلا با استقبال شاگردانش مواجه نشده و آنها اعتقاد دارند با سیستم 1-3-2-4 خیلی راحت می‌توانستند حریف خود را تحت فشار قرار داده و بر بازی تسلط پیدا کنند. سرخپوشان حتی این موضوع را به گوش مربیان داخلی خود هم رسانده‌اند. باید دید سرمربی اسپانیایی در بازی با فولاد چه تصمیمی در ذهن دارد. آیا او خواسته شاگردان را برآورده خواهد کرد یا اینکه همچنان به تغییر سیستم اعتقاد دارد. او نباید فراموش کند که توقع هواداران پرسپولیس از او بالاست و اگر قرار باشد فولاد را هم شکست ندهند آن وقت است که زنگ خطر برای وی به صدا درخواهد آمد. 

 انتقاد سلمانی: انتظار این شرایط را نداشتم
تقریبا دو هفته پیش بود که اشاره داشتیم به این موضوع که خوان گاریدو خیلی اعتقادی به بردن توپ به عمق ندارد و تمامی حملات تیمش را از کناره‌ها طراحی می‌کند. از این رو بازیکنی با قابلیت‌های یاسین سلمانی که به‌عنوان بازیکن پشت مهاجم حرکت در عمق را به بهترین شکل انجام می‌دهد جایی در تفکرات تاکتیکی مرد اسپانیایی ندارد. البته گاریدو ابتدا سعی داشت یاسین را در نقش وینگر بازی دهد اما این بازیکن تمایلی برای بازی در نقش هافبک کنار را ندارد؛ چراکه اعتقاد دارد توانایی‌هایش در این پست به حداقل می‌رسد. با شروع فصل گاریدو در بازی اول یاسین را از لیست بازی خط زد و در تبریز هم او را به میدان نفرستاد تا صدای این بازیکن دربیاید. یاسین که یکی از بازیکنان محبوب امیر قلعه‌نویی هم به حساب می‌آید برنامه‌ریزی کرده تا با همراهی تیمش در بازی‌های اخیر به تیم ملی برگردد اما همه چیز خلاف نظر او اتفاق افتاد. عدم حضور در دو بازی ابتدایی سرخپوشان باعث شده که برخی تیم‌های لیگ برتری از جمله باشگاه آلومینیوم اراک به دنبال جذب این بازیکن باشد اما او نمی‌خواهد پیراهن پرسپولیس را به‌راحتی از دست بدهد مخصوصا اینکه همبازیانش هم اعتقاد دارند که حقش است با این آمادگی در ترکیب ثابت باشد. در هر صورت یاسین از شرایط خود در پرسپولیس اصلا راضی نیست و به همبازیانش گفته است که اصلا انتظار نداشت این دو مسابقه را بیرون باشد. حالا باید دید در غیاب سروش رفیعی مقابل فولاد، گاریدو به یاسین بازی خواهد داد یا اینکه بعد از این مسابقه باید شاهد اتفاقات جدید درمورد این بازیکن باشیم. 

 نقش هوادار متمول 
هوادار متمول بعد از چند ماه اختلاف نظر با مسئولان باشگاه اخیرا باز هم ارتباطش با آنها بهتر شده و نقش سروش رفیعی در این زمینه خیلی پررنگ بوده است. در واقع گفته می‌شود که این هوادار متمول کمک‌های مالی خود را به پرسپولیس از طریق شماره 7 این تیم انجام می‌دهد. مساله‌ای که باعث شده سروش جایگاه خیلی خوبی در پرسپولیس در زمان مدیریت درویش و البته بعد از رفتن یحیی گل‌محمدی پیدا کند. جالب اینکه رفیعی از نیم‌فصل دوم فصل گذشته در هر شرایطی جزء نفرات ثابت پرسپولیس بوده جز در مواقعی که محروم بوده است. همین مساله باعث شده که درمورد او در جمع سرخپوشان حرف و حدیث زیادی مطرح شود. در واقع اعتقاد برخی از همبازیان سروش این است که ارتباط خوب او با مدیریت باشگاه و البته هوادار متمول باعث شده که در هر شرایطی در ترکیب اصلی این تیم باشد. به هر شکل هواداران پرسپولیس نیز از عملکرد سروش در دو بازی اخیر تیم‌شان مخصوصا بازی با تراکتور چندان رضایت ندارند. ناگفته نماند یکی از دلایلی که باعث شد برخی از بازیکنان پرسپولیس از این تیم جدا شوند همین مسائلی بود که پیرامون سروش مطرح می‌شود. بعد از جدایی سه بازیکن مطرح پرسپولیس از این تیم و انتقال آنها به تراکتور، سروش تنها بازیکنی بود که سعی کرد در این مورد اظهارنظر کرده و نقش مدیریت باشگاه را در این زمینه کمرنگ کند!

مرتبط ها