کد خبر: 194442

از اول ماه صفر؛

بیش از ۲۱ میلیون نفر در زیارت اربعین کربلا شرکت کردند

پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر حضرت عباس (ع) بر اساس یک سیستم دقیق شمارش الکترونیکی، تعداد زائران شرکت‌کننده در مراسم بزرگداشت زیارت اربعین در کربلای معلی را بیش از ۲۱ میلیون نفر اعلام کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر حضرت عباس (ع) اعلام کرد که در ایام اربعین سال جاری ۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۵۲۵ زائر در عراق حضور یافتند. این در حالی است که زائران امام حسین (ع) در روز اربعین در کربلای معلی گردهم جمع شده و به عزاداری پرداختند.

دبیرخانه حرم مطهر عباسی در بیانیه‌ای در این باره توضیح داده است:

مصیبت وارده را به امام زمان حضرت حجة بن الحسن (عج) و پدرانش و مراجع عظام تقلید و به تمام جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنیم. در سالروز اربعین امام حسین (ع) از خداوند می‌خواهیم که کشورهای مسلمان را از همه بلاها حفظ کند و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را با قبولی اعمال و طاعات با امنیت به وطن خود برگرداند.

شهر مقدس کربلا به رسم بیش از 13 قرن گذشته، در ایام اربعین توسط میهمانان و زائران سیدالشهدا امام حسین (ع) و برادرش ابی‌الفضل العباس (ع) مورد تجلیل قرار گرفت. موسم اربعین زیارت سال 1446 هجری قمری و خدمت عتبات عالیات در پذیرایی و ارائه خدمات مختلف به زائران ارجمند افتخار بزرگی داشت و خدمات شامل فعالیت‌های پزشکی، خدماتی و عزاداری از جمله خدمات مستندسازی بود.

امسال تعداد زائرانی که برای نهمین سال متوالی از سامانه الکترونیکی شمارش ورودی‌های شهر مقدس کربلا توسط واحد ارتباطات حرم مطهر عباسی عبور کرده‌اند مورد شمارش قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، تعداد زائران که از اول ماه صفر تا ساعت 12 ظهر روز 20 صفر وارد شهر مقدس کربلا شده‌اند، طبق سامانه الکترونیکی شمارش شده‌اند حدود 21 میلیون و 480 هزار و 525 نفر بوده‌اند.

مرتبط ها