کد خبر: 194429

نوای «یا حسین» طنین‌انداز شد؛

مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران

آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با شعار «لشکر حسین (ع)، لشکر قدس» از میدان آئینی امام حسین (ع) آغاز شد و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه دارد.

هر سال افرادی که به هر دلیلی از سفر به کربلا و زیارت حرم امام حسین (ع) جا مانده اند، در تهران به شکلی سعی می‌کنند خود را در همان حال و هوا قرار دهند.

امروز، یکشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ همزمان با اربعین امام حسین (ع) دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی به یاد پیاده‌روی اربعین از نجف به سوی کربلا، مسیری ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را با پای پیاده طی می‌کنند.

این مراسم از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روز اربعین از میدان امام حسین (ع) با قرائت زیارت اربعین آغاز شده و سپس عزاداران حسینی حرکت خود را از ساعت هفت صبح آغاز کردند.

علاوه بر مسیر اصلی، ۶ مسیر فرعی از ورامین و قرچک، باقرشهر، کهریزک، شمال و جنوب بزرگراه شهید رجایی، سلمان فارسی و چهاردانگه برای این مراسم عظیم در نظر گرفته شده است. در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین بیش از ۲ هزار موکب مردمی برپا شده و خدمات مختلفی به شرکت کنندگان در این همایش عظیم ارائه می‌کنند.

 

مرتبط ها