کد خبر: 194394

تغییر در انتخابات با کناره‌گیری حامی احتمالی ترامپ؛

رابرت اف.کندی از انتخابات آمریکا کنار رفت

رابرت اف کندی جونیور مدارک لازم برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را به نهادهای مربوطه ارسال کرد و انتظار می‌رود که از «دونالد ترامپ حمایت کند.

رابرت اف. کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامه کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی را به نهادهای مربوطه ارسال کرده و رسماً از انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده خارج شده است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، کندی جونیور قرار است در شامگاه جمعه به‌وقت آمریکا در این باره سخنرانی کند و گزارش‌ها حاکی از آن است که او احتمالاً در این سخنرانی از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه حمایت خواهد کرد.

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت اطلاعی ندارد که آیا کندی جونیور از او حمایت خواهد کرد یا خیر، اما احتمال برگزاری یک ملاقات با او در روز جمعه را رد نکرد. رابرت اف کندی برادرزاده جان اف کندی، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، است.

این نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به فاکس نیوز گفت: «او فرد بسیار خوبی است. اگر از من حمایت کند و برای من موجب افتخار خواهد بود. قلب پاکی دارد و انسان بسیار محترمی است.»

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در نوامبر سال میلادی جاری برگزار خواهد شد و کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها و ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، ۲ چهره اصلی این رقابت هستند. پس از آنکه جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دلیل عملکرد ضعیف خود در مناظره با ترامپ ناچار به کناره‌گیری شد، دموکرات‌ها معاون وی، هریس، را به‌عنوان نماینده خود در انتخابات برگزیدند.

رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که کارزار انتخاباتی‌اش را معلق و از دونالد ترامپ حمایت می‌کند. کندی ۷۰ ساله که بخش اعظمی از عمرش را عضو حزب دموکرات بوده در بیانیه‌ای گفت: «من با توجه به سانسورهای نظام‌مند دیگر معتقد نیستم که مسیری برای پیروزی‌ام وجود دارد.»

او مطرح کرد که همان اصولی که او را به سوی کناره‌گیری از حزب دموکرات سوق داده اکنون او را مجاب کرده‌اند که از دونالد ترامپ حمایت کند. کندی تأکید کرد که از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کند و نامش را کماکان در ایالت‌هایی که اثری بر رقابت‌های انتخاباتی نخواهد داشت در برگه‌های رأی نگاه خواهد داشت. 

مرتبط ها