کد خبر: 194339

فرمانده صهیونیستی:

مسئولیت شکست اطلاعاتی هفتم اکتبر را به عهده می‌گیرم

فرمانده مستعفی رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (آمان) چهارشنبه شب گفت که مسئولیت شکست اطلاعاتی مقابل عملیات طوفان الاقصی را به عهده می‌گیرد.

هارون حلیفا در مراسم معارفه رئیس جدید آمان، افزود: «ما به وظیفه اصلی خود در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) که هشدار درباره جنگ بود، عمل نکردیم.»

وی گفت: «ما در مأموریت خود در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) موفق نشدیم که هشدار جنگ بدهیم و مسئولیت و شکست بر عهده من است. نبرد همچنان در حال گسترش است و این به ارتش و رکن اطلاعاتی قوی نیاز دارد.

حلیفا همچنین گفت: «باید یک کمیته تحقیق رسمی تشکیل شود تا دلایل جنگ را کشف کند و اطمینان حاصل کند که آنچه رخ داده است تکرار نخواهد شد.»

شلومی بیندر نیز بعد از تعیین شدن به عنوان فرمانده جدید رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ما در یک جنگ عادلانه، طولانی‌مدت و دشوار قرار داریم که ممکن است توسعه پیدا کند.»

بیندر اضافه کرد: «ما باید 109 ربوده‌شده (اسرای اسرائیلی) در غزه را بازگردانیم و این وظیفه اخلاقی ماست. من تلاش خواهم کرد اسرائیل را برای تمام حملات احتمالی آماده کنم.»

فرمانده جدید آمان همچنین گفت: «اقداماتمان برای نابودی ظرفیت‌های حماس و برقراری امنیت را ادامه خواهیم داد تا شهروندانمان بتوانند به خانه‌هایشان بازگردند. اقدامات را برای بازگردانی ربوده‌شدگان زنده و مرده ادامه خواهیم داد و ما همچنین باید با جلوگیری از شکست‌های هفتم اکتبر، از رویدادها درس بگیریم.»

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

مرتبط ها